جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ ابوبکر آتیکو   - عالم نیجریه ای

حوزه/ شیخ آتیکو گفت: متاسفانه جوانان کشورهای آفریقایی امروزه بیشتر تحت تاثیر تبلیغات و سبک زندگی غربی قرار گرفته اند و از فرهنگ اسلامی و دینی چیز زیادی نمی دانند،از زبان عربی که زبان قالب در بسیاری از کشورهای آفریقایی است، هیچ اطلاعی ندارند تا بتوانند قرآن بخوانند و احادیث را معنی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ ابوبکر آتیکو  از علمای نیجریه، امروز جمعه در دیدار میهمانان خارجی کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: علما و مردم نیجریه پیام حسن نیت خود را به عالمان بزرگ ایران تقدیم می دارندو تلاش علمای ایران به خصوص آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ایجاد اتفاق بین امت های اسلامی را ارج می نهند.

وی افزود: این همایش در سطح بسیار بالایی برگزار شد و از برگزارکنندگان این مراسم به ویژه این مرجع بزرگ تقاضا دارم این فرصت ها را در کشورهایی مثل نیجریه و کشورهای آفریقایی دیگر، ایجاد کنند و این همایش ها را در کشور ما نیز برگزار نمایند.

نماینده فرقه تیجانیه اظهارکرد: متاسفانه جوانان کشورهای آفریقایی امروزه بیشتر تحت تاثیر تبلیغات و سبک زندگی غربی قرار گرفته اند و از فرهنگ اسلامی و دینی چیز زیادی نمی دانند.

وی گفت: جوانان مسلمان با زبان عربی که زبان قالب در بسیاری از کشورهای آفریقایی است، هیچ اطلاعی ندارند تا بتوانند قرآن بخوانند و احادیث را معنی کنند.

این عالم نیجریه ای  اظهارکرد: دشمنان سعی کردند از این فرصت استفاده کرد و اسلام را به شکل خشن و تحریف شده به جوانان ما معرفی کنند تا کاری کرده باشند که هیچ جوانی به دنبال اسلام نرود.

نماینده فرقه تیجانیه گفت: از دیگر سوی دشمنان سعی می کنند که با درگیر کردند جوانان کشورهای اسلامی با هم، ظرفیت های آنها را علیه هم به کار گیرد و در این بین کشورهای اسلامی را ضعیف تر کنند.

این عالم نیجریه ای خاطرنشان کرد: جوانان ما به منابع اصیل دینی و علمای بزرگ دین دسترسی ندارند و به همین دلیل همیشه تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند؛ به همین دلیل است که پیشنهاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تاسیس یک تلویزیون بین المللی اسلامی یک پیشنهاد بسیار کاربردی است که می تواند پنجره های امید را در این ظلمات و تاریکی در دل های مشتاقان شناخت اسلام اصیل باز کند.

وی گفت: علمای اسلامی باید سازمان های مجتمع و فعال در زمینه تقریب مذاهب اسلامی ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha