سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رستوران اسلامی به بی‌خانمان‌های آمریکا غذای رایگان می‌دهد

حوزه/ رستوران کباب در واشنگتن هنگام ناهار نزدیک به ۲۰ نفر از بی‌خانمان‌ها را همانند دیگر مشتریان می‌پذیرد با این تفاوت که به آن‌ها غذای رایگان می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رستوران کباب در واشنگتن دی سی آمریکا که غذای حلال تهیه می‌کند، در چند ماه گذشته به طور روزانه غذای رایگان در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار می‌دهد و درهای خود را به روی کسانی باز می‌کند که در رستوران‌های مجلل کمتر حق ورود دارند.

رستوران کباب در میدان فرانکلین واشنگتن و در مکانی قرار گرفته است که محل اجتماع بی‌خانمان‌ها محسوب می‌شود. هر روزه منان و کارمندانش غذای ویژه‌ای برای مشتریان مسلمانش در رستوران هندی- پاکستانی خود آماده می‌کنند. منوی این رستوران شامل سیب زمینی و گل کلم، مرغ تندوری، نان مخصوص، نخود و سبزیجات بریانی است. هنگام ناهار رستوران نزدیک به 20 نفر از بی‌خانمان‌ها را همانند دیگر مشتریان می‌پذیرد با این استثنا که آن‌ها به صورت رایگان غذا می‌خورند.

قاضی منان  صاحب این رستوران می‌گوید: گاهی اوقات 15-20 نفر می‌آیند و گاهی نیز هیچ کس نمی‌آید و ما بی‌صبرانه از خدا می‌خواهیم کسی بیاید.

داوود ناظر رستوران نیز می‌گوید: البته سخت است است وقتی می‌بینم که مردم به بی‌خانمان‌ها می‌خندند یا با دیده تحقیر به آن‌ها نگاه می‌کنند. اما اگر با دقت نگاه کنیم افراد زیادی هستند که یک قدم بیشتر با این سرنوشت فاصله ندارند.

منان به غیر از اینکه درهای رستوران خود را برای بی‌خانمان‌ها باز می‌کند هر یکشنبه برای مرکز توزیع غذا و پناهگاه بی‌خانمان‌ها غذای اضافی تهیه می‌کند.

دارن استاتون که چند سالی بی‌خانمان بوده است درباره صاحب رستوران مسلمان می‌گوید: این غذا برکتی از جانب خداوند است. ما از این شخص که برای ما غذا می‌آورد سپاسگزاریم. روزهای یکشنبه بدست آوردن مخارج غذا دشوار است. گاهی مجبور به گدایی می‌شویم تا هزینه خورد و خوراکمان را تامین کنیم و در خیابان‌ها زنده بمانیم.

منان به بی‌خانمان‌ها می‌گوید: شما مهمترین میهمانان من در این رستوران هستید.

منان با این باور که هر چه بیشتر به نیازمندان کمک کند، خداوند برکت کار او را بیشتر می‌کند می‌گوید: من تصور می‌کنم که تمام این برکت از جانب خداوند است و من این ماموریت را از سوی او دارم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha