چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مردم شهر با حضور در مرکز اسلامی از مسلمانان حمایت کردند

حوزه/ عده‌ای از مردم شهر کینگستون در مسجد الهدی این شهر حضور بهم رساندند تا حمایت خود را از مسلمانان نشان دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسلامی کینگستون در جزیره رودآیلند که هفته گذشته پس از حادثه تروریستی در شهر نیس فرانسه مورد حمله اسلام‌هراسی، تخریب و دیوارنویسی نفرت‌‌محور قرار گرفته بود، از مردم شهر برای حضور در این مسجد دعوت به عمل آورد.

در این راستا عصر روز گذشته عده‌ای از مردم شهر کینگستون در مسجد الهدی حضور بهم رساندند و افراد با اعتقادات دینی مختلف برای نشان دادن حمایت خود از مسلمانان در پاک کردن عبارات توهین آمیز از دیوار این مسجد همکاری کردند.

کشیش دون آندرسون از شورای ایالتی کلیساهای رود آیلند که در این مراسم حضور داشت گفت: ما یا می‌توانیم قدرت و آرامش را در ایمان پیدا کرده و قوی باشیم و آنچه را که می‌دانیم درست است انجام دهیم یا اینکه به ترس و جهل و کارهای احمقانه مانند اتفاقی که در این مسجد افتاد دست یازیم. وقتی چنین حمله‌ای در یکی از مکان‌های مقدس اتفاق می‌افتد گویی برای همه ما اتفاق افتاده است.

هاوارد واس-آلتمن از معبد بتال نیز گفت: ما در کنار یکدیگر ایستاده و سرتسلیم فرو نمی‌آوریم و با پشتیبانی یکدیگر در مقابل نفرت، تفرقه و ترس مقاومت می‌کنیم.

دیوید دولی رئیس دانشگاه رود آیلند نیز گفت: ما می‌دانیم که پیروز نهایی کیست. نفرت و شیطان پیروز نهایی نیستند بلکه مردمی هستند که با همدیگر متحد باشند.

وندی منچستر ابراهیم از شورای پیشرفت اسلامی در رود آیلند نیز گفت: ما دوباره و دوباره قربانی اعمال افراد دیگری می‌شویم که این اعمال را به نام اسلام انجام می‌دهند و رفتارشان هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی ندارد.

پرفسور کاترین جمعه، استاد دانشگاه رود آیلند که علوم اسلامی تدریس می‌کند نیز با بیان اینکه نگران اتفاقات بعدی است می‌گوید: احساس می‌کنم که نباید ترس به خود راه بدهم و بگذارم ترس در اعماق ذهنم نفوذ کند. با این حال نگران اتفاقاتی هستم که پس از این واقعه خرابکاری در مسجد رخ خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha