جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 374247
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان

حوزه/ نمایندگان خبرگان رهبری پس از دو نشست صبح و عصر روز اول اجلاس نوزدهم، در ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان شرکت کرده و در محفلی خودمانی تر به بحث و تبادل نظر درباره اهم مسائل داخلی وخارجی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در ابتدای این برنامه آیت الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری چند نکته اخلاقی و تفسیری با استفاده از آیات قرآن کریم بیان کرد.

وی با یادآوری گذرا بودن دنیا و این که در زندگی کوتاه این دنیا مواظب باشیم حب جاه، پست و مقام ما را نگیرد و در جایگاهی که هستیم طوری عمل نکنیم که صدای پروردگار را نشنویم. بر رعایت تقوی و توجه به خداوند و کسب رضایت الهی تاکید کرد.

ضرورت تزریق روحیه امید و خوش بینی به جامعه

آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با نقل روایتی از حضرت امیر المومنین (ع)، شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و انتخاب مجدد نمایندگان مجلس خبرگان را تبریک گفت .
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین از عدم راهیابی جمعی از نمایندگان فعلی این مجلس به دوره بعد مجلس خبرگان رهبری، ابراز تاسف کرد.
وی در ادامه از وظایف نمایندگان مجلس خبرگان، مبنی بر تعیین و نظارت بر استمرار شرایط رهبری سخن گفت و افزود: با نگاه اولی شاید وظیفه خبرگان همین موارد باشد، ولی با توجه به شأن روحانیت و ارتباط بی واسطه آنان با مردم ، ما وظیفه دیگری هم داریم و آن هم القای روحیه امید و خوش بینی به مردم برای حمایت از نظام و جایگاه ولی فقیه بوده که می تواند دسیسه ها و توطئه های دشمنان را دفع نماید.

استحکام ساختار خانواده

آیت الله دری نجف آبادی هم به مسأله خانواده و ضرورت تحکیم بنیان آن و تکثیر نسل و جمعیت پرداخت و تلاش مسئولان و دست اندکاران این حوزه را خواستار شد .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: اگر از این امر  غفلت کنیم هم هویت ملی و هم هویت دینی جامعه به خطر خواهد افتاد و با نگاه امروزی چه بسا در آینده،  امنیت ملی مان هم به مخاطره افتد. لذا باید ساختار خانواده را مستحکم نماییم.

تجلیل از آیت الله یزدی

آیت الله سید احمد خاتمی نیز در سخنان کوتاهی از منش روحانی و معنوی آیت الله یزدی و این که در جلسه صبح اجلاس گفتند «بنده از تمام کسانی که به بنده رای ندادند، تشکر می کنم» می تواند یک الگوی تمام عیار برای مسئولان به ویژه روحانیت در نظام اسلامی باشد.

 وی با تقدیر و تشکر از تمام نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از عدم حضور بزرگانی چون آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی در ترکیب آینده مجلس خبرگان رهبری ابراز تاسف کرد.

وفاداری اهل سنت به نظام و انقلاب
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در سخنانی از عدم بهره مندی دوره بعد مجلس خبرگان از حضور آیات یزدی و مصباح یزدی ابراز تاسف نموده و از حق استادی آیت الله یزدی نسبت به خود سخن گفت.
وی در ادامه ارتحال آیت الله واعظ طبسی را تسلیت و انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی را تبریک گفت.
آیت الله سلیمانی با اشاره به ویژگی های خاص استان سیستان و بلوچستان افزود: از ویژگی های استان سیستان و بلوچستان، شهدای گرانقدری از برادران اهل سنت هستند که جان خود را تقدیم نظام و انقلاب نموده که بدون چشمداشت از جانشان در دفاع از حرمین در عراق و سوریه گذشتند، اما متاسفانه این امر مغفول مانده و نیاز به تبیین دارد. همچنین ویژگی دیگر این استان وجود با ارزش اهل سنت این منطقه است که نه تنها  از آنها کسی به داعش ملحق نشد، بلکه از سوی علمای و افراد ذی نفوذ آن منطقه، افکار تکفیری و داعشی به شدت محکوم شده و می شود.

ابراز تاسف از عدم حضور آیات یزدی و مصباح در دوره پنجم خبرگان

آیت الله قریشی، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان نیز با اشاره به ادوار محلس خبرگان رهبری از اینکه آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی در دوره پنجم این مجلس حضور ندارند، ابراز تاسف کرده و گفت: این مجلس خبرگان است که به این آقایان نیاز دارد که با حضورشان به آن وجهه می دهند، نه اینکه آنها بخواهند از مجلس خبرگان کسب وجهه نمایند.

لزوم آسیب شناسی فضای هنر
حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز دیگر نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ، با طرح مقوله فرهنگ و هنر از اعضای خبرگان  و کسانی که در این حوزه از تخصص و تعهد برخوردارند خواست با ورود به این گونه مباحث ، به ارزیابی و آسیب شناسی فضای هنر به ویژه عرصه فیلم سازی و رمان نویسی، وارد شده و مانع برخی انحرافات شوند.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات
آیت الله حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری نیز در سخنانی با اشاره به قانون انتخابات در بحث احراز صلاحیت خواستار تفسیر و اصلاح بخشی از مواد این قانون شد و طی نامه ای پیشنهاد خود را به آیت الله یزدی عضو فقهای شورای نگهبان تقدیم کرد.

تدین مردم یزد
آیت الله وافی یزدی نیز با اشاره به سابقه و قدمت استان یزد در تدین و دینداری مردم از برخی تحرکات اصلاح طلبانه در این استان، انتقاد کرد.
وی در ادامه از استقبال تاریخی و بی نظیر مردم یزد از مقام معظم رهبری در سفری که معظم له به این استان داشتند سخن گفت و افزود: همین استقبال پرشور، یکی از شاخص های دینداری و تعهد مردم استان یزد نسبت به اسلام و انقلاب می باشد و حکایت از عدم صحت برخی ادعاها نسبت به این مردم شریف دارد

لزوم ورود به عرصه جهانی عرضه غذای حلال
آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از استاندارد غذای حلال سخن گفت و همت مسئولان و تولیدکنندکان مواد غذایی برای ورود به عرصه جهانی عرضه غذای حلال را خواستار شد .

وی با استناد به مبانی فقهی شیعه و اهل سنت برای غذای حلال گفت: می توان با تمسک به همین مبانی مستند و شرعی از فرصت ارز آوری این حوزه بهره برداری کرده و از فرصت ها کمال استفاده را ببریم.
وی در پایان تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در مباحث فقهی واردات مواد غذایی از سایر کشورها نظر نماینده ولی فقیه را ملاک قرار دهند تا خدای ناکرده غذای مردم ، دچار شبهه نشود.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha