جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 374406
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
خانواده - جمعیت

حوزه/زنان از کارخانه و خدمت و تعهد نسبت به همسر و فرزندان فرار نکنند. امروزه این مسئله کمرنگ شده است، در حالی که بر اساس تعالیم دینی، همسرداری و انجام کارهای خانه برای زن مانند جهاد در راه خداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در جمع عزاداران حضرت زهرا(س) اظهار داشت: وصیت، توصیه مؤکد اسلام و آموزه های دینی است.
وی با رد ادعای کسانی که بیان  می دارند پیامبر اسلام(ص) درباره جانشین بعد از خود وصیت نکرده است، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) که این اندازه درباره وصیت توصیه کرده اند، چطور می شود، نسبت به مسئله مهمی چون جانشینی بعد از خود وصیتی نکرده باشند؟
سخنران حرم مطهر درباره انواع وصیت گفت: برخی وصیت ها به صورت شفاهی مطرح می شود ولی بعضی از وصیت ها به صورت مکتوب است که فرد آن را نوشته و در جای مشخصی قرار می دهد یا به برخی افراد به امانت واگذار می شود.
وی با بیان این که حضرت زهرا سلام الله علیها دارای وصایای شفاهی و کتبی بودند، گفت: زمانی که حضرت علی علیه السلام پیکر مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها را از بسترشان جدا کردند، دست نوشته ای مزین به خط مبارک این بانو مشاهده کردند که وصیت نامه ایشان بود؛ البته وصایایی هم به صورت شفاهی به خانواده خود داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با اشاره به وصایای حضرت زهرا سلام الله علیها در امور مالی گفت: ایشان بخشی از مال خود را به تمامی همسران نبی مکرم اسلام(ص)، صندوقچه ای به دختر جناب ابوذر و جهیزیه خود را به دخترشان، حضرت زینب سلام الله علیها بخشیدند.
وی با بیان این که خانه حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار ساده و بی آلایش بود، گفت: پیر مرد این خانه نبی مکرم اسلام(ص)، نان آور آن  خانه حضرت علی علیه السلام و خانم خانه، حضرت زهرا علیها السلام بودند.
این سخنران حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی همگان،  به ویژه زنان دانست و گفت: زنان از کار خانه و خدمت و تعهد نسبت به همسر و فرزندان فرار نکنند. امروزه این مسئله کمرنگ شده است، در حالی که بر اساس تعالیم دینی، همسرداری و انجام کارهای خانه برای زن مانند جهاد در راه خداست.
وی با بیان این که حضرت زهرا سلام الله علیها وصایای شخصی هم به امام علی علیه السلام داشتند، گفت:  در کنار این، بخشی از وصایای این بانو نیز سیاسی بود که به علی علیه السلام وصیت کرد که جنازه ایشان را شب هنگام غسل و کفن کرده و در دل شب او را دفن نماید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha