جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ شهادت و جهاد موجب شده که ولایت حفظ شود و در این عرصه حضرت زهرا(س) بارزترین نمونه ایثار و شهادت در دفاع از ولایت هستند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار  با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این که رسیدگی به شهدا و خانواده و خدمت رسانی آنها بسیار مهم است گفتند: جهاد و شهادت دو فرهنگ مهم در اسلام و ایران است و همین دو فرهنگ باعث برکات زیادی مانند بیداری اسلامی در جهان شده است.

این مرجع تقلید افزودند: انقلاب ملت ایران برخلاف سایر انقلاب های منطقه، دارای ارکان مهم، مانند مردم، ولایت فقیه و اسلام است و همین عناصر موجب حفظ آن شده است.

معظم له بیان داشتند: شهادت و جهاد موجب شده که ولایت حفظ شود و در این عرصه حضرت زهرا(س) بارزترین نمونه ایثار و شهادت در دفاع از ولایت هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: قبر مخفی حضرت زهرا(س) مهمترین  دلیل بر مظلومیت و حقانیت ائمه طاهرین(ع) است و درباره بزرگی حضرت زهرا (س)همین اندازه بس که پیامبر(ص) فرمودند، هر کس زهرا(س)  را بیازارد مرا آزرده است.

ایشان با بیان این که ولایتی که زهرای مرضیه (س) برای آن جهاد کردند در آخر زمان درخشیده و  طلوع خواهدکرد گفتند: فرهنگ جهاد و ایثار سلاح شکست ناپذیر در مقابل دشمنان است.

معظم له بر زنده نگه داشتن فرهنگ  ایثار در جامعه تاکید کردند و بیان داشتند : از راه های زنده نگه داشتند یاد شهدا این است که تصاویر شهدا در خیابان ها نصب شود تا مردم و مسئولین ببیند و از آنها درس گیرند.

ایشان رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران و عیادت از آنها را از دیگر راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانستند و اظهار داشتند: حقیقا امروز  امنیت و اقتدار را مدیون خانواده شهدا هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha