جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شفیعی در اجلاس نوزدهم خبرگان رهبری

حوزه/ آیت الله شفیعی گفت: عده ای که در شهرستان ها دارای مناصب عالی و مورد اعتماد مردم هستند، اما با استناد به مواردی از قانون انتخابات، صلاحیت آنها احراز نشده، با تزلزل جایگاه در بین مردم مواجه می شوند و در مورد آنها حرف و حدیث هایی زده و حیثیت آنان از بین می رود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیدعلی شفیعی، امروز در اجلاس نوزدهم خبرگان رهبری، با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، پیرامون ضرورت دفاع و حمایت از عملکرد شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها، گفت: علی رغم قابل تقدیر بودن زحمات شورای نگهبان در بحث احراز صلاحیت ها، اما وجود لفظ عدم احرازو یا عدم صلاحیت، در جامعه و بین مردم نیاز به توجیه و تفسیر دارد.

وی ادامه داد: عده ای که در شهرستان ها  دارای مناصب عالی و مورد اعتماد مردم هستند، اما با استناد به مواردی از قانون انتخابات، صلاحیت آنها احراز نشده، با تزلزل جایگاه در بین مردم مواجه می شوند و مردم در مورد آنها حرف و حدیث هایی زده و حیثیت آنان از بین می رود و با این که قطعا نظر شورای نگهبان این گونه نیست، اما به دلیل وجود این لفظ در قانون، مستمسکی برای هتک حیثیت افراد می شود، لذا باید الفاظ قانون اصلاح شود و به کلماتی که مفهوم بد نداشته باشند، تبدیل گردد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان موظفیم هم جایگاه ولایت فقیه و هم جایگاه مجلس خبرگان را برای آنان تبیین کرده و در عین حال، پیگیر مشکلات مردم و جامعه هم باشیم.

آیت الله شفیعی همچنین با ابراز تأسف از عدم حضور آیات یزدی و مصباح در دوره پنجم مجلس خبرگان، از رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان، وزارت کشور، جامعه مدرسین حوزه و تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کرد.

انتهای پیام
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha