شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 379467
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توسعه علوم بین رشته ای و حرکت پزشکان به سمت حکمای سابق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز پیش از ظهر امروز در همایش« انسان، جامعه و سلامت» در دانشگاه قم، گفت:این همایش از همایش های مشترک وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است.

وی افزود:  هدف اصلی از برگزاری این همایش، طلیعه همکاری بیشتر وزارت علوم و وزارت بهداشت زیرا این دو نهاد اهداف مشترک زیادی با هم دارند.   

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ارتقای سلامت در جامعه رااز مهمترین اهداف این همایش دانست و گفت: اینکه مساله سلامت مساله ای چند بعدی است و اگر این مساله در جامعه ما نهادینه شود و برای قانون گذاران و مجریان، اهمیت خود را پیدا کند، می تواند در راستای همگانی کردن آن گام بردارد.

رییس دانشگاه قم بیان کرد: این همایش باید در عرصه عمل نیز به منشایی برای فعالیت های دیگر مبدل شود زیرا علم باید مبنای عمل باشد و اگر این اتفاق ندهد از خواص آن به شدت خواهد کاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: در گذشته افراد طبیب، حکیم هم بودند و کسانی که جسم را درمان می کردند به ابعاد روحی و روانی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نیز توجه داشتند که این مساله باید در جامعه امروز نهادینه شود.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مساله در جامعه ما تقویت شده است که مساله سلامت ابعاد اخلاقی و اجتماعی و روانی نیز دارد که این مساله باید توسعه و ارتقا پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha