پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه / نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به مسائل شرعی و دینی در ایام صله رحم نوروزی توجه نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دوام و استحکام خانواده ها وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم توجه خانواده ها به رعایت حدود شرعی در دید و بازدیدها و مهمانی ها به ویژه در ایام نوروز و آفات بی توجهی به این مسائل اظهار داشت: بی تردید ایام نوروز فرصت مناسبی برای صله رحم و دید و بازدید از خویشاوندان است.

وی افزود: از نظر دین مبین اسلام، هر روزی که در آن نافرمانی خدا نشده و یا توفیق کار خیر در انسان حاصل شود عید محسوب شده و باید جشن گرفته شود.

این استاد حوزه، با بیان اهمیت عید نوروز از منظر احادیث تصریح کرد: در برخی احادیث وارد شده که عید مخالفت اسلام نبوده بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد تا در راستای عمل به احادیث و مورد سفارش دین اسلام باشد همچنین بجای آوردن صله ارحام و کمک به مستمندان و نیازمندان موجب رضایت الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده ها باید از اسراف و تبذیر در تمامی ایام به ویژه در ایام نوروزی جلوگیری کرده و حدود شرعی، محرم و نامحرم را رعایت کرد که این خود به استحکام خانواده ها و صفا و صمیمیت در آن ایام کمک می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر به مسائل شرعی و مذهبی در ایام صله رحم نوروزی توجه نشود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دوام و استحکام خانواده ها وارد شده و حتی سبب سست شدن پایه زندگی و طلاق شود.

وی با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم تبلیغ چهره به چهره تصریح کرد: در این رابطه چند سالی است که روحانیان در ایام عید نوروز به صورت ثابت در مکان‌هایی که تعداد مسافران بسیاری رفت و آمد دارد حضور یافته و ضمن معرفی محدود در حوزه گردشگری درباره مسائل و مقررات دینی تذکراتی می‌دهند.

وی گفت: بازگویی مسائل مذهبی و شرعی بایستی همراه با رعایت احترام و شئون اسلامی باشد تا تاثیر مطلوب خود را به جای بگذارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بی تردید امر به معروف و نهی از منکر تنها اختصاص به روحانی و طلبه ندارد هر چند تاثیر راهنمایی آن بیشتر است اما باید همه آحاد مردم مسلمان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha