جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله علی موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: نوروز در اسلام مورد توجه قرار گرفته است و همراهی آن با فصل بهار و سبز شدن درختان، طراوت و نشاط بسیاری در جامعه به وجود می آورد.

آیت الله علی شیخ موحد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در شیراز، با تبریک ایام نوروز خاطرنشان کرد: نوروز در اسلام مورد توجه قرار گرفته است و مصادف شدن این عید با فصل بهار و سبز شدن درختان، طراوت و نشاط بسیاری در جامعه به وجود می آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس، با بیان اینکه اسلام موافق و مشوق خوشحال بودن مردم است، گفت: سرسبزی و طبیعت نیز بهانه بسیار خوبی برای نشاط در جامعه است.

وی اظهار داشت: در عید نوروز مردم رفتارهایی را انجام می دهند که در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و این موجب مسرت و شادی است.

آیت الله شیخ موحد افزود: الفت و برادری از اخلاق بسیار پسندیده و حسنه ای است که در قالب صله ارحام در عید نوروز صورت می گیرد.

عضو جامعه روحانیت شیراز صله ارحام را عملی وحدت آفرین دانست و تصریح کرد: حتی در روایات داریم که اگر از خداوند طول عمر می خواهید صله رحم داشته باشید.

وی برای صله رحم و دید و بازدیدهای نوروزی جایگاه ویژه ای یادآور شد و بیان کرد: در دید و بازدیدها اگر کدورتی باشد برطرف می شود؛ افراد از حال و احوال یکدیگر باخبر می شوند و می توانند مشکلات یکدیگر را برطرف سازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس با اشاره به هدایایی که در این ایام مردم به یکدیگر می دهند، ابراز داشت: هدیه دادن و گرفتن توسط اولیاء خدا مورد پذیرش بوده و اسلام نیز موافق و مؤید آن است چرا که این موضوع حب و دوستی بیشتری را به وجود می آورد.

آیت الله شیخ موحد با اشاره به روایاتی در رابطه با انفاق اظهار داشت: انفاق کردن جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارد؛ در اسلام بیش از آنکه چه چیزی انفاق می شود به فرد مورد انفاق توجه شده است.

وی افزود: طبق روایاتی که وجود دارد پدر و مادر و خویشاوندان در اولویت انفاق قرار دادند سپس به ایتام و فقرا توجه شده که این امر اهمیت توجه به صله رحم و توجه به مشکلات خویشاوندان را نشان می دهد.

انتهای پیام  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha