شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عید نوروز را فرصتی برای احیاء سنت حسنه اسلامی صلح ارحام دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی مبلغان در مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سال جدید، گفت: بهار نماد تازگی و نو شدن است و همه باید همگام با آغاز فصل بهار کدورت و کینه را کنار بگذاریم.

وی، صله رحم و سرکشی را یکی از سنت های حسنه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای احیاء این سنت دیرینه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، سال جدید را فرصتی برای تحول درونی انسان دانست و گفت: بهار و نو شدن باید همراه با تحول قلب و روح انسان باشد.

وی با بیان این که سال جدید فرصتی برای بررسی گذشته است، افزود: باید خطاهای سال گذشته را جبران و خیر و نیکی را در وجود خود تقویت کنیم.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مبلغان در تقویت سنت حسنه صله رحم اشاره کرد و با بیان این که تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی جهت تبلیغ عملی سنت صله رحم درجامعه است، تأکید کرد: مبلغان باید در ایام تعطیلات عید نوروز نحوه زندگی اسلامی و سنت های حسنه پیامبراسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را برای مردم بیان کنند

وی به تبلیغ چهره به چهره به عنوان یکی ازمؤثرترین نوع ابزار تبلیغی به منظور نهادینه کردن سنت حسنه صله رحم درجامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان باید این نوع تبلیغ را در دستور کار فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران، بازدید و سرکشی از خانواده های شهدا، مستضعفان و بی سرپرستان را نمونه عملی تبلیغ سنت صله رحم دانست و یادآورشد: مبلغان باید در محل استقرار خود در عید نوروز این گونه اقدامات را دنبال کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha