شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صله رحم

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: از جمله برکات اهتمام به اجرای سنت حسنه صله رحم، افزایش رزق و روزی و طول عمر انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که فرارسیدن تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای توجه به این مساله مهم است، اظهار داشت: بر اساس آیات نورانی قرآن و احادیث راهگشای اهل بیت(ع)، صله رحم نماد یکی از سنت ها و اعمال پسندیده اجتماعی است که به واسطه آن می توانیم به گشوده شدن بسیاری از گره های کور زندگی در ابعاد فردی و اجتماعی کمک کنیم.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) داریم که می فرمایند« صله رحم عمر را افزایش می دهد».

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که حضرات معصومین(ع) در کلام نورانی خویش در کنار برکات صله رحم، آفات و اثرات نامطلوب و شوم قطع رحم را نیز برشمرده اند، گفت: از منظر قرآن کریم نیز یکی از گروه هایی که به صراحت مورد لعنت خدای متعال قرار می گیرند، قاطعین رحم هستند.

وی ادامه داد: بر پایه روایات اهل بیت(ع) تشدید فقر ، پریشانی و کوتاهی عمر از جمله آثار و عوارضی است که در ترک این سنت حسنه ذکر شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: از آن سو صله رحم دارای برکات و فواید فراوانی است و در اهمیت آن همین بس که قرآن کریم آن را در کنار امر به تقوا مطرح کرده و می فرماید:" و اتقوا الله الذی تسائلون به و الارحام".

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد افزود: امام صادق (ع) نیز در یک حدیث نورانی می فرمایند:« صله رحم ، حساب روز قیامت را آسان، عمر را طولانی و انسان را از بدی ها محفوظ می دارد».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha