پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، با حضور سران قوا و مقامات کشوری و لشکری، در محل مجلس قدیم شورای اسلامی در حال برگزاری است .

بهگزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، با حضور سران قوا و مقامات کشوری و لشکری، دقایقی قبل، در محل مجلس قدیم شورای اسلامی آغاز شد .

در این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، هیأت رئیسه سنی متشکل از دو نفر از مسن‌ترین و دو نفر از جوان‌ترین اعضای خبرگان، برای اداره جلسه افتتاحیه در جایگاه استقرار می یابند و پس از آن نیز پیام مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قرائت می شود.

در ادامه، آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، گزارشی از انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری را ارائه خواهد داد و سپس طبق ماده 5 آیین‌نامه، مراسم تحلیف اجرا می شود و پس از آن، رئیس سنی مجلس خبرگان به ایراد سخن می پردازد و ادامه مراسم بصورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

در بخش غیرعلنی انتخاب هیأت رئیسه دائم شامل رئیس، نواب رئیس، دو منشی و دو کارپرداز اجرایی و فرهنگی و همچنین کمیسیون‌ها به مدت دو سال برگزار می‌شود در این جلسه همچنین کمیته 5 نفره برای تنظیم محورهای  بیانیه پایانی اجلاس خبرگان انتخاب می شوند

دستور کار بعدی جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان رهبری، انتخاب اعضای کمیسیون های شش گانه است و در ادامه نیز نطق‌های قبل از دستور  طبق آیین‌نامه توسط هیأت رئیسه اعلام می‌شود.

اعضای خبرگان رهبری همچنین، روز پنج‌شنبه ششم خردادماه، پس از زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha