سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد توکل

حوزه/ منتخب مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بودجه های دولتی به جای صرف در کنسرت های موسیقی که بسیاری از آن ها منافات با مبانی دینی دارد باید صرف تقویت فرهنگ فاطمی به خصوص مساله عفاف و حجاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: اهتمام جدی در زمینه ترویج عفاف و حجاب فاطمی در سطح جامعه از سوی مردم و مسئولان امروز یکی از ضروری ترین مسایل کشور است که نباید نسبت به آن غفلت صورت گیرد.

وی افزود: ما از سیره و سبک زندگی حضرت درس ها و الگوهای بسیاری می توانیم بگیریم اما به نظرم امروز جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند تقویت حجاب و عفاف به تاسی از سیره این بانوی دو عالم است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: متاسفانه در سال های اخیر یک مقدار از سوی برخی زنان و حتی مردان نسبت به مساله عفاف و حجاب کم توجهی و بی توجهی صورت گرفته است که این وضع به هیچ وجه در شان نظام اسلامی و جامعه شیعی نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که تهاجم و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری سال هاست به آن اشاره می کنند، امروز جدی تر از هر زمان دیگری مطرح است و دشمن می خواهد ما را از طریق همین تهاجم فرهنگی زمین بزند.

حجت الاسلام و المسلمین توکل گفت: ما باید ضمن توجه به مسایل فرهنگی از نگاه آموزه های دینی به احیای فریضه امر به معروف در جامعه چه در بخش های دولتی و چه بخش های مردمی بپردازیم و مسئولان نیز باید بودجه های فرهنگی را صرف این امور کنند نه این که آن را در سینما و تئاتر و کنسرت های موسیقی که بعضاً بیگانه با نگاه دینی است ، هزینه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha