پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ با بیان اینکه تا کنون هیچ مجوزی برای برگزاری کنسرت موسیقی در قم داده نشده است،گفت: در حوزه موسیقی معتقدیم، باید براساس فقه اسلامی و فتوای رهبر انقلاب و مرجعیت عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی امروز در نشست خبری که با موضوع گرامیداشت هفته دولت در اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت این اداره پرداخت  و گفت: دولت رویکرد ویژه ای به عرصه فرهنگ و هنر دارد و شهر قم به عنوان مرکز بزرگ علمی و فرهنگی از جایگاه ممتازی در کشور و مراکز علمی برخودار است، بر اساس این رویکرد اداره ارشاد قم  نیز در صدد اجرای  همین نگاه ویژه  است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه حوزه علمیه در رأس امور علمی و فرهنگی و قرآنی در حال فعالیت   است، بیان داشت: باید همه مجموعه های علمی، قرآنی، مطبوعاتی و هنری در استان، رویکرد استانی داشته باشند به همین دلیل این اداره، مطالبات مردم را در این عرصه پی گیری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه اداره کل ارشاد، فعالیت های خوبی در طول این سه سال از خود به نمایش گذاشته، افزود: حمایت از کتاب های ارزشمند یکی از این موارد بوده و همه تلاش این اداره بر این مبنا است که کتاب ها قبل از نشر در کمیته علمی مورد بررسی دقیق محتوایی قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 26 هزار 41 عنوان کتاب در قم منتشر شد و بالغ بر2 و نیم میلیارد ریال حمایت مالی از کتاب شده، ابراز داشت: در همین مدت 230 هزار جلد کتاب به شهروندان قمی نیز اهدا شده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یکی دیگر از فعالیت های این اداره، برگزاری عیدانه و تابستانه کتاب در سطح استان بوده و مردم قمی با ارائه کارت شناسایی می توانستند به کتاب فروشی مراجع کرده و از تخفیف 20تا 50درصدی کتاب بهرمند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی گفت: در این عیدانه حدود80 کتاب فروشی به مدت یک ماه، نزدیک به 800 میلیون فروش داشتند و استان قم در این برگزاری نیز توانست مقام پنجم در فروش کتاب را به خود اختصاص دهد و همچنین در این عیدانه 39 هزار جلد کتاب در شهر قم به فروش رفته است.

 وی بابیان اینکه در سطح استان قم به زبانهای مختلف کتاب ارائه می شود  از برگزاری افتتاح نمایشگاه کتاب در شهر نجف خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در حوزه مطبوعات نیز در حال حاضر 266 مطبوع و رسانه و 33 پایگاه خبری در حال فعالیت هستند و 137 مجوز جدید در مدت سه سال صادرشده است عنوان کرد: در سال 95 شاهد برگزاری جشنواره مطبوعات در استان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه دوره فشرده روزنامه نگاری درمهر ماه و مقدماتی در پایان سال در همین اداره  برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در سال 94 ، 94 گروه خبری خارجی برای تهیه گزارش در قم حضور پیدا کردند ودر حال حاضر در استان مرکزیت سه خبرگزاری کشوری حوزه،  اهل بیت (ع) و رسا قرار دارد.

وی با بیان اینکه جشواره مد و لباس ایرانی اسلامی درمحل تالار مرکزی قم ۱۳تا ۱۹شهریور افتتاح خواهد شد و برای همین کار دبیر خانه مد و لباس فعال شده و در این جشنواره  به چادر به عنوان حجاب برتر نگاه ویژه شد افزود: در دولت یازدهم جشنواره بین المللی شعرفجر و رسول مهربانی در حوزه تقریب و وحدت اسلامی،برنامه پویا  نمایی، فیلم روح الله، جشنوارتئاتر کریمه و مجتمع فرهنگی دیجیتال، افتتاح ناشران حوزه کودک و انجمن مفاخر به مفاخرقمی الاصل و هنرمندان در عرصه علمی  فرهنگی و قرآنی برای اولین بار در استان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه در حوزه موسیقی هدف پرداختن به سرودهای انقلابی و موسیقی سنتی است گفت: تا کنون هیچ مجوزی برای برگزاری کنسرت موسیقی در قم داده نشده است.

 وی افزود:  معتقدیم در حوزه موسیقی باید براساس فقه اسلامی و فتوای رهبر انقلاب و مرجعیت  عمل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha