جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ گفت: امربه معروف و نهی از منکر زشتی‌ها را از جامعه می‌زداید و موجب سعادت جامعه می‌شود.

حجت الاسلام پاک‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به‌ویژه در بُعد تاریخی آن به روشنی دیده می‌شود و از صدر اسلام از زمان پیامبراکرم(ص)، یاران و اصحاب ایشان و نیز پیشوایان معصوم(ع) توانسته‌اند به وسیله امر به معروف و نهی از منکر در جهت پاسداری از اصول مکتب اسلام ، به مثابه موثرترین ابزار و تکلیف الهی بهره بگیرند.

وی افزود: مسلمانان باجاری ساختن این فریضه الهی آن را وظیفه خویش دانسته و می دانند چراکه پایبندی به اصول اسلامیموجب رواج خوبی ها و نهی از منکران می شود لذا این کار از قدیم‌الأیام یک جریان عمومی و بدون تشکیلات و ضوابط انجام می گرفت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین دژ تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر اکنون نیز می‌تواند در جامعه نقش به‌سزایی را ایفا کند از جمله در مواردی شخص می‌داند و تشخیص می‌دهد تنها تذکر و یادآوری تاثیرمی‌گذارد و نسبت به آگاه سازی فرد مقابل اقدام می کند و از تداوم و تکرار عمل باز می دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت و همکاری همه آحاد مردم در ترویج شاخصه های امربه معروف و نهی از منکر زمینه توسعه ارزش های دینی و شناخت مردم نسبت به آسیب هایی اجتماعی و ناهنجاری ها را میسر می سازد.

حجت الاسلام پاک نژاد گفت: امربه معروف و نهی از منکر مانع ترویج بداخلاقی ها شده، جامعه  را از بی عفتی ها و زشتی ها می‌زداید و موجب سعادت مردم جامعه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha