پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت:امر به معروف و نهی منکر ضامن سلامت جامعه است.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین و واجب کفایی است اظهارداشت: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید نسبت به معروفات و منکرات شناخت کافی داشته باشیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سلامت و حیات جامعه دانست و بیان داشت:همه اقشار جامعه در مقابل رفتار و اعمال همدیگر مسئولند و نباید نسبت به رفتارهای یکدیگر بی تفاوت باشند.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود حیات جامعه نیز رو به سردی خواهد رفت تصریح کرد:امر به معروف و نهی از منکر موجب ارتقاء سلامت معنوی،رفتاری و روحی افراد جامعه خواهد شد و همین مسئله موجب افزایش ضریب امنیت و سلامت جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر افراد جامعه نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر مقید باشند زمینه بروز رذائل اخلاقی و منکرات اجتماعی نیز به حداقل خواهد رسید یادآور شد:برای داشتن جامعه ای سالم و بدور از ناهنجاری تلاش همگانی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خود عامل به انجام این اعمال باشند اظهار داشت:افرادی که نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر دارند باید خود الگوی عملی برای مردم باشند و در این زمینه همه موارد و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را در نظر داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه مبلغان و فعالان دینی و فرهنگی نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند گفت:برای انجام امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر گذاری حداکثری آن در بین مردم باید صمیمیت و دلسوزی به همراه باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز با گسترش جنگ نرم دشمنان ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازی ضروری و مبرم است افزود:امروز باید همه با اتحاد و همبستگی در مقابل نقشه های شوم دشمن بایستیم و آموزه های دینی و مذهبی را در جامعه پیاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه دستگاههای فرهنگی از جمله رسانه ملی ،سازمان تبلیغات اسلامی،حوزه ،ارشاد اسلامی در مقابل احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید بیش از پیش همت داشته باشند تصریح کرد:باید با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند نسبت به احیای این فریضه در بین آحاد جامعه تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha