سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مصاحبه با مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات

حوزه /مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم ویژه خانواده طلاب و روحانیون سراسر کشور در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ بهمن‌ماه خبر داد.

حجت الاسلام جباری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به رویکرد فرهنگی مرکز خدمات و ارائه خدمات فرهنگی به همسر و فرزندان طلاب و روحانیون سراسر کشور، گفت: ارتقا فرهنگ قرآنی و تشویق خانواده‌های طلاب جهت انس هرچه بیشتر با قرآن کریم از برنامه‌های مهم مرکز خدمات است که بر اساس رویکرد فرهنگی مرکز ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: توجه ویژه به مباحث قرآنی و تاکید بر مبانی اعتقادی همواره سیره بزرگان و پیشوایان دینی ما بوده و اهتمام ویژه‌ای برای ترویج فرهنگی قرآنی در میان خانواده‌ها و مخصوصاً فرزندان داشته‌اند از این رو مرکز خدمات برای تشویق فرزندان طلاب و روحانیون سراسر کشور اقدام به برگزاری دوره‌ها و مسابقات قرآنی نموده است.
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات به فعالیت‌های قرآنی معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی اشاره کرد و گفت: در سال 93 حافظین و فعالان قرآنی در بین خانواده طلاب و روحانیون سراسر کشور شناسایی شدند و در همایشی از برترین ایشان تجلیل به عمل آمد و امسال نیز اقدام به برگزاری مسابقات قرآن در تمامی استان‌های کشور در رشته‌های حفظ 5، 10،15 و 30 جزء قرآن کریم کردیم.
وی با اشاره به اینکه پس از فراخوان، تعداد 1500 نفر از طریق سایت مرکز خدمات در استان‌های مختلف ثبت‌نام کردند، افزود: پس از پایان ثبت‌نام، مسابقات استانی برگزار و نفرات برتر معرفی شدند و به یاری خدا مسابقات سراسری این رقابت‌ها در روزهای 21، 22 و 23 بهمن‌ماه با حضور 300 نفر از نفرات برتر استانی در مجتمع یاوران مهدی جنب مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
حجت الاسلام  جباری گفت: در برگزاری مسابقات قرآنی استانداردهای لازم رعایت شده و سعی شده است این مسابقات با دعوت از اساتید مجرب آقا و خانم در سطح کشوری برگزار شود و در مسابقات کشوری نیز با رعایت همین استاندارد، اساتید و داوران دعوت خواهند شد.
مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات ابراز داشت: عصر روز جمعه 23 بهمن‌ماه مراسم اختتامیه این رقابت‌ها برگزار می‌شود و سخنرانی ریاست مرکز خدمات، یکی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و اهدای جوایز برترین‌ها از جمله بخش‌های مختلف این همایش می باشد.
وی بیان کرد: سال گذشته تنها افراد حافظ را شناسایی و تجلیل کردیم ولی امسال برنامه‌ها را گسترش داده و وارد مسابقات حفظ قرآن شده‌ایم و به یاری خداوند در سال‌های آتی به سمت مبانی فنی و مفهمومی قرآن کریم اعم از تفسیر و مفاهیم خواهیم رفت.
حجت الاسلام جباری گفت: معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی ویژه خانواده‌ها می‌کند و انتظار داریم وقتی چنین برنامه‌هایی تبیین می شود خانواده‌ها از این برنامه‌ها استقبال کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha