جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رسولی محلاتی

حوزه/ عضو دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت انس و تدبر در قرآن، گفت: قاریان قرآن باید از پرداختن به حواشی و حضور در جلساتی که در شأن قرآن نیست، پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، در اختتامیه نهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، با تقدیر از مسئولین برگزاری این مسابقات، گفت: توجه به قرآن ولو با اندک قرائت آن، برکات زیادی برای فرد و جامعه به دنبال دارد.

عضو دفتر مقام معظم رهبری با بیان حدیثی درباره جایگاه والای حفظ و قرائت قرآن در نزد پروردگار، افزود: ائمه معصومین(ع) فرموده اند، خداوند متعال آن دلی که می خواهد قرآن را حفظ کند، و قلبش را ظرف قرآن قرار بدهد، عذاب نمی کند، و او را وارد بهشت می کند. و شفاعت ده نفر از اعضای خاندانش را به او اذن می دهد.

وی با بیان اینکه قاریان قرآن باید از پرداختن به حواشی و حضور در جلساتی که در شأن قرآن نیست، پرهیز کنند، گفت: تا می توانید نسبت به حفظ قرآن به همراه تدبر و تفکر همت کنید و با حضور فعال در مجالس قرآن با کسانی که در صدد ایجاد انحرافات در اعتقادات مسلمین هستند، مقابله جدی کنید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن در پایان خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: همواره محافل خودتان را با مجالس قرآنی نورانی کنید تا از برکات بی پایان آن بهرمند شوید.

*دهه فجر؛ تجلی باور به قرآن

در ادامه این مراسم، خانم لاله افتخاری، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون قرآنی مجلس با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: این دهه در حقیقت تجلی عملیِ باور و ایمان به آیات قرآن کریم می باشد.

وی افزود: چنانچه در زندگی شخصی و خانوادگی و تمام لحظات فعالیت سیاسی و فرهنگی شاخص برای ما قرآن و سیره ی اهل بیت(ع)، صراط مستقیم خداوند برای ما آشکار خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه التزام عملی به فرامین قرآن کریم، موجب شکست ناپذیری مسلمین در مقابل استکبار خواهد شد، اظهار داشت: همه مسئولین فرهنگی باید قدردان برگزارکنندگان مسابقات و مراسمات قرآنی باشند، زیرا این اقدامات موجب رشد و تقویت معنویت در جامعه بشری خواهد بود.

افتخاری با تاکید بر اینکه یکی از موارد وقف، وقف در امور قرآنی می باشد، خاطرنشان کرد: اساتید قرآنی عمر خویش را برای قرآن وقف نموده اند، و لذا آنان نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و این مهم مسئولیت خطیری را متوجه آنان می سازد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha