جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه های علمیه از معاونت آموزش حوزه

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه با اشاره به آمار حافظان قرآن در حوزه گفت: سال گذشته در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه، بیش از ۱۳۰۰ نفر از کل کشور شرکت کردند که بیش از ۵۰۰ نفر آنها حافظ کل قرآن هستند؛ البته این تعداد حافظ در آزمون شرکت کردند و امکان دارد آمار حافظان قرآن در حوزه بیشتر از تعداد مذکور باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علی مقنی نصرآبادی ظهر امروز در  بازدید مدیر حوزه های علمیه از معاونت آموزش با بیان اینکه برنامه های دفتر قرآن و عترت حوزه در دو بخش آموزشی و ترویجی انجام می شود، اظهار داشت: اقدامات بخش ترویجی شامل ارائه محصولات ترویجی قرآن و عترت به طلاب، تولید کلیپ و فیلم های کوتاه، برگزاری مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه، برگزاری محافل انس با قرآن و عترت و کرسی های تلاوت در مدارس علمیه می باشد.
وی همچنین به برگزاری شش دوره از مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه اشاره داشت و گفت: همچنین مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه، در رشته های حفظ قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، اذان، تفسیر، حفظ و معارف حدیث و تبلیغ قرآن برگزار شده و مرحله کشوری در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه همچنین به برنامه های موثر آموزشی اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری کارگاه های کوتاه مدت آموزشی در مدارس علمیه یکی از اقدامات این دفتر در بحث آموزش است؛ با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی امکان زیادی برای گرفتن وقت طلبه وجود ندارد، کارگاه های کوتاه مدت آموزشی در تابستان برگزار می شود.
حجت الاسلام مقنی نصرآبادی با بیان اینکه هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی معرفی روش های قرآنی به طلاب است، اظهار داشت: روش پند قرآن، تصحیح قرائت نماز، حفظ قرآن، ترجمه، تفسیر و تدبر در قرآن در این کارگاه های آموزشی بیان می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال دوره آموزشی قرآن و عترت از پنجم ماه مبارک رمضان به مدت 45 روز در اردبیل آغاز شده است، گفت: در این دوره علاوه بر مباحث تفسیری و آموزشی قرآن، طلاب حداقل دو جزء قرآن را حفظ می کنند.
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه با اشاره به آمار حافظان قرآن در حوزه، گفت: سال گذشته در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه، بیش از 1300 نفر از کل کشور شرکت کردند که بیش از 500 نفر آنها حافظ کل قرآن هستند؛ البته این تعداد حافظ در آزمون شرکت کردند و امکان دارد آمار حافظان قرآن در حوزه بیشتر از تعداد مذکور باشد.
حجت الاسلام مقنی نصر آبادی در پایان همچنین به برگزاری دوره های تربیت معلم اشاره کرد و گفت: اکنون در شش استان به طور همزمان دوره تربیت معلم در حال برگزاری است.
انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha