یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ این استاد حوزه با بیان این که امروز ۳ مسئولیت بزرگ متوجه حوزه های علمیه است، گفت: یادگیری، ابلاغ و پاسخگویی به شبهات، ۳ مسئولیتی است که به عهده حوزه های علمیه می باشد؛ چراکه حراست از دین مبین اسلام وظیفه بزرگان حوزه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در نشست اساتید حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروزه با سؤالی روبرو هستیم که چرا باید در حوزه به موضوع مهدویت پرداخته شود؛ در حالی که هزاران مسائل فراوان دیگری وجود دارد که حوزه های علمیه در برابر آنان مسئولیت و تعهد دارد.

وی ابراز داشت: امروز مسئله مهدویت با ضرورتی در میان مسلمانان و شیعیان مواجه است که می توان خلأ آن را در جامعه پیدا کرد و اگر با دیدی فراتر نگاه کنیم، می توان گفت جهان از وجود چنین کمبودهایی رنج می برد؛ لذا بعد از جنگ جهانی دوم سازمان ملل متحد تشکیل شد مقابله با جنگ و خونریزی در دنیا هدف از تشکیل آن می باشد.

 این استاد حوزه با اشاره به آمارهای جنگ و خونریزی پس از راه اندازی سازمان ملل متحد، خاطرنشان ساخت: در چند سال گذشته آماری از جنگ، خونریزی، آدم کشی، جنایت، ظلم، ستم و تجاوز پس از راه اندازی این سازمان ارائه شده که نشان می دهد جنایات پس از تشکیل سازمان ملل نسبت به قبل از آن بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این مطلب که تا هوای نفس، قدرت طلبی و استکبار وجود دارد، جهان سامان نخواهد گرفت، تصریح کرد: بر اساس روایاتی که در حد تواتر است، دنیا زمانی سامان خواهد گرفت که خلیفه و نماینده تام الاختیار خداوند متعال بر روی زمین به فکر خود نباشد که در این صورت توانایی اداره جهان را خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه مباحث مهدویت در حوزه علمیه، بیان داشت: امروز اشخاصی که به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعتقاد ندارند، به ناامیدی رسیده و در مقابل معتقدان حضرت نیز متحیر مانده و گاهی لغزیده اند.

این استاد حوزه اظهار داشت: امروز این ضرورت احساس می شود که در عصر تحیر، حوزه علمیه باید جوامع اسلامی؛ خصوصاً شیعیان را نجات داده و فعالیت هایی را در خصوص مسائل مهدویت انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این مطلب که امروز 3 مسئولیت بزرگ متوجه حوزه های علمیه است، ابراز داشت: یادگیری، ابلاغ و پاسخگویی به شبهات، 3 مسئولیتی می باشد که به عهده حوزه های علمیه است؛ چراکه حراست از دین مبین اسلام وظیفه بزرگان حوزه می باشد.

وی در پایان با اشاره به نحوه اسلام آوردن پرفسور کربن، خاطرنشان ساخت: از او سوال شد چرا شیعه شدید؟ پاسخ داد: شیعه معتقد به اصلی است که اگر این اصل در اسلام نباشد، این دین ناقص است؛ در حالی که خدای متعال دین را کامل برای بشر فرستاده. از این شخص سوال شد: آن اصل چیست؟ گفت: آن اصل، دوام فیض می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha