جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه گفت: جامعه نباید از سیره عملی، رفتاری و شوهرداری حضرت فاطمه(س) و همچنین از ادعیه و تعقیبات نماز که مخصوص حضرت زهراست، غفلت کند؛ چراکه این بی توجهی قابل جبران نیست و دقت در آن حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) را ثابت می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفری پیش از ظهر امروزدر مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی به خلقت، نسب و جایگاه حضرت زهرا(س) در قرآن اشاره کرد و گفت: معرفت به خلقت و جایگاه آن بانو می تواند بسیاری از ناگفته ها را درباره این شخصیت بزرگ مشخص نماید.

وی اظهار داشت: اگر جایگاه حضرت زهرا(س) در قرآن به درستی تبیین شود، همگان به عظمت و بزرگی آن بانو پی خواهند برد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) جایگاه خاصی نزد همگان؛ مخصوصا نبی مکرم اسلام(ص) داشت؛ تصریح کرد: رسول اعظم(ص) به احترام دختر خویش از جای بلند می شد و حتی چندین ماه به درب منزل ایشان می رفت و به اهل منزل سلام می داد که این موارد اگر برای جامعه تبیین شود، حقیقتا هیچ شخصی به راحتی از کنار آن عبور نخواهد کرد.

این خطیب حوزوی ابراز داشت: از مظلومیت اهل بیت(ع) است که جامعه هنوز شخصیت حضرت زهرا(س) را نشاخته است؛ چراکه امامان معصوم(ع) علاقه خاصی به مادر خود داشته و ایشان برای آنان الگوی رفتاری، اخلاقی، عبادی، اجتماعی و دفاع از ولایت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان ساخت: جامعه نباید از سیره عملی، رفتاری  و شوهرداری حضرت فاطمه(س) و همچنین از ادعیه و تعقیبات نماز که مخصوص حضرت زهراست، غفلت کند؛ چراکه این بی توجهی قابل جبران نیست و دقت در آن حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) را ثابت می کند.

این استاد حوزه در پایان بیان داشت: حرکت حضرت زهرا(س) در دفاع از دین برکاتی همچون نشان دادن چهره منافقین و دشمنان، بروز و ظهور شخصیت حضرت زهرا(س)، شجاعت ایشان و ترسیم خط صحیح دین و پیامبر(ص) برای آیندگان به همراه داشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha