سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه / حوزه علمیه قم یکی از مراکز مهم پاسخ گویی به شبهات روز دنیا است و در قم چندین مرکز و مؤسسه وجود دارد که با دنیا در ارتباط است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد امروز در مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه(س) که در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی برگزار شد با بیان اینکه اختلاف در روز وفات زیاد است، گفت: این دسته اختلافات نباید باعث شود انسان از مناقب و فضائل حضرت معصومه(س) دور شود و اهمیتی به جایگاه آن حضرت ندهد.

استاد حوزه اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) تنها یک امامزاده نبوده، اظهار داشت:آن بانو درعین امامزاده بودن، محدثه و صاحب کرامت زیاد بوده است و لازم است به این مباحث مهم پرداخته و بیان شود تا همگان از محدثه و کرامت او هم اطلاع داشته باشند.

وی عنوان کرد: در روایتی از حضرت معصومه(س) نقل شده که در روز قیامت همه پای برهنه محشور می شوند، ولی شیعه آل علی(ع) پا  برهنه نخواهد بود واز جایگاه خاصی برخوردار خواهد بود.

این استاد حوزه اظهار داشت: این دسته احادیث، پاسخ  دندان شکنی به وهابیون هست که با وجود این همه احادیث روشن، چرا این گروه دست از لجاجت خود برنمی دارند و دنباله روی افرادی مانند ابوموسی اشعری هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد ابراز داشت: این دسته احادیث بیانگر این حقیقت است که حضرت معصومه(س) انسان معمولی نبوده، بلکه یک عالمه محدثه بوده  و جایگاه رفیع قم به اعتبار عظمت این بانوی با کرامت است.

 سخنران این مراسم به  جایگاه حوزه  علمیه قم در جهان هم اشاره کرد و اظهار داشت: درحال حاضر حوزه علمیه قم یکی از مراکز مهم پاسخ گویی به شبهات روز دنیا است و در قم چندین مرکز و مؤسسه  وجود  دارد که با دنیا در ارتباط است.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل باعث شده که شهرت قم از پایتخت کشور بیشتر باشد و جایگاه خاصی در دنیا داشته باشد، اظهار داشت: شیخ زکزاکی تربیت شده همین حوزه عملیه قم بوده و توانست نور حقیقت اسلام ناب را در خود تجلی دهد، شیعه شود و سپس این نور را در بین مردم نیجریه منتشر کند و باعث جذب جوانان به شیعه شود. 

این استاد حوزه  در پایان با تاکید بر اینکه روحانیت باید برای بالندگی حوزه در دنیا تلاش بیشتر کند گفت: در این شرائط حساس وظیفه طلاب برای ترویج دین و اسلام ناب بسیار سنگین است و لازم است طلاب تمام همت خود را در این عرصه به کار گیرند تا حوزه ای از هر لحاظ پویا در دنیا داشته باشیم.

انتهای پیام: انتهای پیام: 40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha