جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهان

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان، حضرت معصومه(س) را نماد ولایتمداری خواند و تصریح کرد: اهل معرفت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) را جایگزین حرم حضرت زهرا(س) می دانند.

حجت الاسلام رسول ملکیان اصفهانی در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت معصومه عليها السلام در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود. پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر(ع) و مادرش حضرت نجمه(س) بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي گفتند.حضرت در 28 سالگي و در روز دوازدهم ربيع الثاني سال 201 هجري قمري در قم وفات فرمدند و امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دلها و جانهاي تشنه معارف حقاني است

استاد حوزه علمیه اصفهان در مورد مقام بالای معنوی حضرت معصومه(س)، ادامه داد : حضرت جلوه اي از وجود حضرت زهرا سلام (س)بود و در طهارت نفس، امتيازي خاص و بسيار والاداشت و امام هشتم در مورد ایشان فرمودند «من زار المعصومة بقم كمن زارني/ كسي كه حضرت معصومه(س) را در قم زيارت كند مانند آن است كه مرا زيارت كرده است).

وی، حضرت معصومه(س) را نماد ولایتمداری خواند و ادامه داد: ایشان عاشق امام زمان خود یعنی آقا علی بن موسی رضا (س) بودند و به همین عشق سفر را برای دیدار ایشان آغاز کردند و در بین راه و در شهر قم  چشم از دنیا  فروبستند.

حجت الاسلام ملکیان اضافه کرد: نکته دیگری که بسیار مهم ومورد توجه می باشد این است که علما، فضلا و اندیشمندان زیادی ارادت خاصی نسبت به حضرت معصومه (س) داشته و دارند و این  امر به خاطر شخصیت حضرت معصومه(س) است. مراجع تقلید، علما و فضلا وقتی وارد حرم حضرت می شوند اظهار تواضع و خضوع می کنند واین امر به علت مقام رفیع ایشان می باشد.

این محقق حوزوی افزود: اهل معرفت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) را جایگزین حرم حضرت زهرا(س) می دانند و براساس روایاتی از امام صادق(ع) و امام رضا(ع) هر کس کریمه اهل بیت(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد.

وی تصریح کرد: اهل معرفت می گویند هر کس حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند، دست خالی بر نمی گردد، چرا که ایشان کریمه اهل بیت(ع) و بانوی کرامت هستند. 313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha