جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

استاد حوزه گفت: انسانی که می داند مرگ و قبر، پایان زندگی دنیاست، چرا باید برای کسب دنیا، این قدر تلاش کرده، حلال و حرام کند، حق و ناحق نماید؟ دل بستن به دنیا برای کسی که خود را آماده آخرت می کند، معنایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  نظری منفرد امشب (شنبه) در مراسم بزرگداشت آیت الله علی ثابتی همدانی که از سوی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور مراجع تقلید، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انسان عاقل برای امور خود، به ویژه امور مهم زندگی برنامه ریزی می کند.
وی با بیان این که انسان بدون برنامه ریزی هرگز نمی تواند به موفقیت برسد، گفت: هرچه انسان برنامه بهتر و درست تری برای خود تنظیم کند، موفق تر می شود؛ انسان نمی تواند نسبت به امور زندگی بی تفاوت باشد.
این سخنران افزود: زندگی دنیا، چند سالی بیش نیست؛ آنچه که نیازمند مهمترین برنامه و روش است، آخرت است که خداوند برنامه آن را به وسیله پیامبران الهی برای ما فرستاده است. انسان باید نسبت به آخرت خود که زندگی ابدی او را تشکیل می دهد، حساس باشد.
وی با بیان این که آمادگی برای مرگ به اندازه ای اهمیت دارد که در منابع اسلامی بابی مخصوصی را به خود اختصاص داده است. انسان همانطور که برای امور دنیایی، آمادگی هایی را کسب می کند، برای زندگی اخروی نیز باید آمادگی های لازم به دست آورد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: انسانی که می داند مرگ و قبر، پایان زندگی دنیاست، چرا باید برای کسب دنیا، این قدر تلاش کرده، حلال و حرام کند، حق و ناحق نماید؟ دل بستن به دنیا برای کسی که خود را آماده آخرت می کند، معنایی ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: انسان باید به گونه ای زندگی کند که در لحظه لقاءالله، به جای ترس، خوشحال و آسوده باشد. چراکه به سعادت همیشگی دست می یابد.

این استاد حوزه  درباره مرحوم آیت الله ثابتی همدانی گفت: این روحانی فقید زندگی ساده و زاهدانه ای داشت و در عین احاطه علمی به مسائل، در جلسات کم حرف بود و ادب ایشان برای همگان مثال زدنی است.انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha