پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه گفت: هدف از تحصیل علوم این است که انسان بیاموزد و آموخته های خود را به دیگران منتقل سازد. اگر قرار باشد علم را بیاموزیم و در حوزه متراکم شویم و بمانیم، به آن هدف نمی رسیم و وظیفه خود را رها کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درباره ضرورت هجرت طلاب و تبلیغ و ترویج آموخته های خود گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که انگیزه و هدف حضور در حوزه مقدسه قم و تحصیل در آن چیست، مسلماً دست آوردی بزرگ برای این حضور مقدس وجود دارد.
وی با اشاره به روایات و منابع  اسلامی اظهار داشت: نخستین هدف از حضور طلاب در حوزه های علمیه این است که  به کمال برسند و خودسازی کنند؛ در ادامه طلاب باید به این مرحله برسند که دیگران بتوانند از وجود آنها بهره مند شده و راه سعادت را به دست آورند.
استاد و پژوهشگر حوزه با اشاره به روایات معصومین علیهم السلام و آیه «نفر» اظهار کرد: هدف از تحصیل علوم این است که انسان بیاموزد و آموخته های خود را به دیگران منتقل سازد. اگر قرار باشد علم را بیاموزیم و در حوزه متراکم شویم و بمانیم، به آن هدف نمی رسیم و وظیفه خود را رها کرده ایم.
وی طلبه دین شدن را مسئولیتی سنگین و خطیر معرفی کرد و گفت: در صورت بی توجهی به این مسئولیت، در روز قیامت به دلیل این که چرا عده ای که نیاز  داشتند از علم و معلومات ما استفاده کنند ولی ما در این عرصه کوتاهی کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: طلاب باید آنچه در توانشان است در این عرصه تلاش کنند و آنچه در دوران طلبگی آموخته اند، به دیگران منتقل سازند؛ به ویژه در جامعه امروزی که نیاز به معرفت و دین داری در میان مردم بیش از گذشته ضروری است.
وی ادامه داد: امروزه در زمانی قرار داریم که مسئولیت طلاب بیش از گذشته است و هرچه طلاب به وظیفه خود بیشتر عمل کنند، باز هم عرصه های جدیدی در پیش روی فعالیت های تبلیغی خود مشاهده خواهند کرد.
استاد و پژوهشگر حوزه درباره نقش حوزه در این عرصه گفت: حوزه موظف است احساس مسئولیت پذیری را در میان طلاب ارتقا دهد و در این عرصه برگزاری کلاس های اخلاق، برگزاری همایش ها و... و تبیین ضرورت های هجرت طلاب به مناطق مختلف و انعکاس آموزه های دینی به مردم در شهرها و روستاهای گوناگون، توفیقات زیادی را در این عرصه شاهد باشیم؛ همان سیره و منشی که اساتید و بزرگان حوزه از گذشته به آن پایبند بودند و در هر مقام علمی، نسبت به هجرت و عمل به آیه «نفر» اقدام نمایند.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha