پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نظری منفرد

حوزه/ مسئله مرگ و ماندگار نبودن در این دنیا از مسائلی است که همه از آن اطلاع دارند اما از آن غفلت می‌کنند و تصور نمی‌کنند که به این زودی‌ها باید بروند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله اعتمادی در مسجد اعظم قم با بیان اینکه بر پیشانی دنیا فرسودگی و فنا نوشته شده است، گفت: انسان موجود ماندگاری نیست و مانند همه موجودات روزی از این دنیا خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید که به مردم بگو مردم از مرگی که روزی به سراغ آنها خواهد آمد فرار نکنند، گفت: این سرنوشتی است که همه انسان‌ها منتظر آن باید باشند و هیچ‌کس نمی‌داند که به چه شکلی از این رهگذر دنیا باید عبور کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در ایام نوروز بیش از 600 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند درحالی‌که آنها حرکت نکرده بودند که بمیرند و نمی‌دانستند مرگشان با تصادف خواهد بود اما سرنوشت آنها این‌گونه رقم خورد.

وی گفت: مسئله مرگ و ماندگار نبودن در این دنیا از مسائلی است که همه از آن اطلاع دارند اما از آن غفلت می‌کنند و تصور نمی‌کنند که به این زودی‌ها باید بروند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه امام علی(ع) می‌فرماید زنده خیلی به مردن نزدیک است، گفت: انسان باید همواره آماده برای رفتن باشد و لذا انسان دستور داده است که انسان باید خود را مهیا کند، یعنی اینکه نیازمندی‌های سفر را با خود بردارد.

وی با بیان اینکه پایان عمر محصول زندگی است و آنچه را که در این دنیا کشت آنجا درو می‌کند گفت: امروز روز تلاش و کوشش است و خداوند می‌فرماید توشه برگیرید و بهترین توشه در این راه تقوا است.

استاد و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه معمولاً انسان‌ها در بهره‌گیری از عمر مختلف هستند گفت: برخی عمر بسیاری می‌کنند ولی بهره‌ای از این عمر نمی‌برند و قرآن در مورد این افراد می‌فرماید« إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ؛ كه واقعاً انسان دستخوش زيان است».

وی با بیان اینکه یک دسته‌ای از افراد هستند که از عمرشان به طور نسبی بهره‌ای برده و کار خیری انجام داده‌اند، گفت: دسته دیگر افرادی هستند که برکات حیات آنها از عمر آنها بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد مرحوم آیت الله اعتمادی را غنی از تعریف دانست و گفت: اکثر حوزویان یا او را به عنوان یک استان موفق می‌شناسند و یا شاگرد او بوده‌اند.

وی گفت: آیت الله اعتمادی هرآنچه را که آموخته بود هم با بیان می‌آموخت و هم با قلم می‌نوشت؛ کتاب‌های درسی او همه در حوزه مورد استفاده است.

استاد و پژوهشگر حوزه در پایان گفت:  امیدواریم که خلأ این شخصیت‌های ارزشمند که هم دارای نبوغ هستند، هم‌درس‌ها را به خوبی تدریس می‌کنند و هم برکات قلمشان شامل حال همه می‌شود در حوزه پر شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha