دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مدارس صدرا

حوزه/ معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از جذب ۳۰ درصدی دانش آموزان مدارس صدرا استان به حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد با بیان این خبر گفت: هم اکنون ۵ دبیرستان صدرا در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، نورآباد، کوهدشت و پلدختر مشغول فعالیت  هستند که در شهرستان بروجرد دبیرستان صدرا ویژه خواهران نیز مشغول خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه ۲۸۶ دانش آموز در این ۵ مدرسه به فراگیری علوم معارف اسلامی مشغول اند، افزود: دانش آموزان مدارس صدرا علاوه بر فراگیری دروس علمی و معارفی خود، برخی علوم حوزوی را نیز فرا می گیرند و غالبا بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان این مدارس جذب حوزه علمیه می شوند.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان تصریح کرد:ترویج فرهنگ دینی،تقویت بنیه اعتقادی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ مذهبی و معنوی در بین این قشر از مهمترین اهداف فعالیت و تاسیس دبیرستان های علوم و معارف اسلامی است.

حجت الاسلام غلامی برگزاری کلاس های فوق برنامه علمی آموزشی،بازرسی دوره ای مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان و بررسی عملکرد آموزشی تحصیلی کادر علمی و دانش آموزان این مدارس را از جمله برنامه های محوری رسیدگی به این مدارس برشمرد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان دبیرستان های علوم و معارف اسلامی در بین حوزه و مدارس علمیه نیز یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی رغبت دانش آموزان به حوزه است تصریح کرد:با هماهنگی های به عمل آمده با متولیان مدارس علمیه، دانش آموزان صدرا در جلسات مباحثه طلاب مدارس علمیه شرکت می کنند و این حضور می تواند  انگیزه و شور و اشتیاق دانش آموزان را به حوزه دو چندان نماید.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان شرکت دانش آموزان مدارس صدرا در برنامه های مناسبتی در حوزه را نیز یکی دیگر از برنامه ریزیهای این مدارس برای ورود به حوزه برشمرد و گفت:دانش آموزان مدارس صدرا با ارتباط تنگاتنگ با طلاب و حوزویان و شرکت در برنامه های مناسبتی مذهبی و ملی در طول سال در جمع طلاب حضور می یابند و این حضور می تواند یکی از راهکارهای اساسی میل و رغبت دانش آموزان این مدارس برای ورود به حوزه عنوان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha