چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین بر توجه به کمیت و کیفیت برگزاری اجلاس سراسری نماز، گفت : اگر پس از برگزاری اجلاس تغییری در حوزه نماز صورت نگیرد، مشخص می‌شود که کارها نمایشی بوده است.

به گزارش خبرزگاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه ستاد برگزاری اجلاس نماز که با حضور استاندار و مسئولان کمیته‌های اجرایی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، نیت خالصانه را امری ضروری در هر حوزه دانست و اظهار کرد: همان‌گونه که اگر نیت نماز، خالصانه و برای قرب الهی نباشد نماز باطل می‌شود، در برگزاری اجلاس نماز هم اگر نیت خالصانه نباشد کار مؤثری انجام نخواهد شد.

 وی با تأکید بر این‌که همه تلاش‌ها بر این باشد که بعد از برگزاری اجلاس نماز، در کمیت و کیفیت مسائل مرتبط با نماز شاهد ارتقا باشیم، افزود: اگر پس از برگزاری اجلاس تغییری در حوزه نماز صورت نگیرد، مشخص می‌شود که کارها نمایشی بوده است.

 امام‌جمعه قزوین، پرداختن به موضوع ولایت و رهبری را در اجلاس نماز لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: اگر قبولی اعمال انسان در گرو قبولی نماز است، قبولی نماز هم در گرو پذیرش امر ولایت و رهبری است و اگر به این امر در اجلاس نماز پرداخته نشود، این اجلاس ناقص خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مصائب و گرفتاری‌های جهان اسلام، خاطرنشان کرد: پرداختن به مصائب و گرفتاری‌های جهان اسلام، پرداختن به مشکلات مسلمانان و شیعیان نیجریه و شهادت شش فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی در راه اقامه نماز، پرداختن به ابعاد شهادت شیخ نمر و پیروزی‌ها و توفیقات فعلی در مبارزه با داعش در اجلاس نماز، بر اثرگذاری این اجلاس می‌افزاید.

 وی با بیان این‌که به اصل مردمی بودن اجلاس نماز باید توجه بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به این‌که بخش عظیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، حضور آن‌ها در کار اجرایی باید بیشتر لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به نقش اثرگذار علمای استان قزوین در ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: معرفی علمای استان قزوین از جمله علامه رفیعی قزوینی، آیت‌الله موسوی شالی و آیت‌الله باریک‌بین و تجلیل از آن‌ها امری ضروری است و باید در برنامه‌های اجلاس قرار گیرد.

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که پیش‌بینی هوا در ایام برگزاری اجلاس مورد توجه مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: با توجه به حضور مهمانان از خارج از استان، توجه به اخطارهای هواشناسی و وضعیت آب و هوایی، کیفیت برگزاری اجلاس را افزایش خواهد داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha