دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
احمد محمدی فر/مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی

حوزه/ مدیرکل اموراتباع وزارت کشور گفت: غرب هدف خود را تغییر تفکر و اندیشه جوانان جهان سوم به ویژه مسلمانان قرارداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» احمد محمدی فر،  امروز در سومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان که در مجتمع یاوران مهدی(عج)  قم برگزار شد در جمع طلاب و فضلای افغانستان اظهارداشت: باید زمینه های لازم برای  فرهیختگان و نخبگان فراهم شود و آنها در جامعه گسترده و رها نشوند، چرا که کشور افغانستان  باید از این سرمایه های علمی و فرهنگی که ایجاد شده است بهترین  بهره مندی را داشته باشد و امکان تحصیل برای همه نوجوانان و کودکان افغانستانی را فراهم سازد و بدانید که غرب تفکر  و اندیشه جوانان آنها را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه «باور و تفکر»، حوزه های اساسی و بنیادی انسان است، گفت:  یکی از بارزترین و مشخص ترین خصوصیاتی که در بین ملت افغانستان دیده می شود وحدت در حوزه فکری است.

 مدیرکل اموراتباع و مهاجرین افغانی وزارت کشور افزود: حوزه فرهنگ در میان مهاجران یکی از اولویت های اساسی است که  کمیسیون فرهنگی به عنوان یکی از کمیسیون های مهم در وزارت کشور است که نه در وزارت کشور بلکه در دفتر رهبری برگزار می شود و این امر نشان از اهمیت مسائل فرهنگی مهاجران دارد.

محمدی فر ادامه داد: جوانان و نوجوانان افغانستان در معرض تهدیدات جدی هستند، چرا که این تهدیدات اندیشه و تفکر جوانان را مورد هجمه قرار داده است هر چند این تهدیدات در گذشته دور وجود نداشت اما امروز با موضوعاتی که در حوزه تفکر در زائل کردن ارزشها مرتبط است، بروز کرده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوراظهار داشت:  مهمترین امری که باید در حوزه های راهبردی تفکر در خصوص مهاجران مورد توجه قرار گیرد، این است که در کنار همه فعالیت ها باید در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش تلاش و فعالیت جدی صورت گیرد و بخشی از امکانات موجود در حوزه فرهنگی مصرف شود.

محمدی فر با اشاره به اینکه حوزه همکاری های مردمی در بخش فرهنگ باید گسترش یابد، خاطر نشان ساخت:  باید هرتلاش و ایده ای که بتواند در جامعه مهاجرین موثر باشد را تقویت کنیم و اجازه ندهیم جوانان  افغانستانی از باورهای خود بریده شوند.

وی ابراز داشت: باید زمینه های لازم برای  فرهیختگان و نخبگان فراهم شود و آنها در جامعه گسترده و رها نشوند، چرا که کشور افغانستان  باید از این سرمایه ها علمی و فرهنگی که ایجاد شده است بهترین  بهره مندی را داشته باشد و امکان تحصیل برای همه نوجوانان و کودکان افغانی را فراهم سازد و بداند که غربیان تفکر  و اندیشه جوانان آنها را هدف گرفته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم  فرهنگ تحصیل در همه کودکان افغانی نهادینه شود، باید در حوزه آموزش و پرورش تلاش خود را گسترده ترنموده  و این امر امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه سطح آگاهی را در میان مهاجران بالا ببریم.

محمدی فر با بیان اینکه  کمیسیون فرهنگی وزارت کشور بدنبال گسترش و توسعه امکان تحصیل برای اتباع است  می باشد ، گفت: موضوع توسعه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی یکی از اولویت های وزارت کشور است و تفاوتی میان اهل تسنن و تشیع در این امر وجود ندارد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha