دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ خداوند برای حضرت معصومه(س) جایگاه و شأن ویژه ای قرا داده، به گونه ای که در زیارت ایشان تعبیر "فَاِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ"آمده، به همین دلیل در زیارت نامه حضرت، شفاعت روز جزاء را درخواست می کنیم.

خانم خدیجه ساروی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات بانوی کرامت، بیان داشت: خداوند برای حضرت معصومه(س) جایگاه و شأن ویژه ای قرا داده، به گو نه ای که در زیارت ایشان تعبیر "فَاِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ"آمده، به همین دلیل در زیارت نامه حضرت، شفاعت روز جزاء را درخواست می کنیم"یا فاطِمَةُ اشْفَعى لى فىِ الْجَنَّةِ ".

وی با اشاره به ابعاد زندگی کریمه اهل بیت(س) گفت: یکی از ابعاد زندگی حضرت معصومه(س)، بعد علمی ایشان می باشد که در سلسله راویان سخنان ائمه اطهار (علیهم السلام)، نام این بانوی گرامی می درخشد و می توان این مقام و منزلت بلند را نتیجه هجرت نیکوی عمه سادات دانست که خداوند متعال، خود اجر آن را بر عهده گرفته است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: حضرت معصومه(س) اهل تکریم و اکرام سائلان و نیازمندان بودند و کریمه اهل بیت(س) یکی از مقاماتی است که امام باقر(ع) به آن حضرت نسبت داده است.

وی افزود: یکی از مهمترین کرامت حضرت معصومه(س) آن است که هیچ کسی را از در خانه خود طرد نکرده و نیازهای مادی و معنوی آنها را برآورد می کردند. همچنین این مقام کریمه بودن ایشان بعد از وفاتشان نیز ادامه دارد و بارگاه قدسی این بانوی کرامت، پناهگاه همه محرومان و محتاجان است و پروردگار متعال از طریق این حضرت به انسان ها عنایت ویژه دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha