جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صلواتی در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ استاد حوزه گفت: مجالس اهل بیت(ع) درمانگاه درمان بیماری های روحی انسان است، به همین علت برای درمان بیماری های روحی و معنوی خود مانند غبیت و... باید در این محافل شرکت نموده و از معنویات آن برای آرامش روح و روان خود بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین صلواتی، از اساتید حوزه علمیه قم، در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که انسان در پیشگاه الهی دارای کرامت و حقیقت او در این عالم بالاتر از کل مخلوقات است، ابراز داشت: اگر کل عالم را در یک کفه ترازو قرار دهند و یک انسان مومن را در کفه دیگر، قطعا ارزش مومن بالاتر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که خودشناسی پایه خداشناسی است؛ لذا اگر انسان می خواهد در مسیر عبودیت و بندگی خدا قرار گرفته و به مقام عندالله برسد، باید در مرحله اول پی به گوهره وجودی خود برده و به تهذیب نفس بپردازد و در مرحله بعد به تقویت بعد معنوی خود توجه نماید.

این استاد حوزه ادامه داد: مجالس اهل بیت(علیهم السلام) درمانگاه درمان بیماری های روحی انسان است؛ به همین علت برای درمان بیماری های روحی و معنوی خود مانند غبیت و... باید در این محافل شرکت نموده و از معنویات آن برای آرامش روح و روان خود بهره برد.

وی با بیان این که انسان باید 4 محور را اساس زندگی خود قرا دهد، افزود: اصل اول، علم پیدا کردن به این مطلب است که عمل ما را فرد دیگری انجام نمی دهد؛ پس تلاش کنیم اعمالمان را خود انجام داده و برای آخرت خود توشه تهیه کنیم و امیدی به خانواده و دیگران نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صلواتی ادامه داد: اصل بعدی علم به این است که خداوند متعال همه چیز را می بیند، پس حیا کنیم؛ همچنین علم پیدا کردن به این که روزی همه به دست خداست؛ لذا بیش از اندازه برای امور مادی تلاش نکرده و رزق خود را از دیگران طلب نکنیم.

وی با اشاره به چهارمین اصل مورد توجه در زندگی، بیان کرد: انسان باید علم پیدا کند که آخر کار او مرگ است و ملک الموت از هیچ کس برای این کار اجازه نمی گیرد، پس برای سفری که در پیش داریم  خود را مهیا نموده، استعداد مرگ پیدا کرده و به محاسبه اعمالمان بپردازیم، همچنین از لحظه لحظه عمر برای خدمت به دیگران استفاده نمائیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha