دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی غفاری - حوزه خواهران مازندران

حوزه/ انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و با همدلی، مسئولیت پذیری و بصیرت ملت ایران توانست در برابر ظلم و حکومت طاغوتی شاه ایستادگی نموده، به پیروزی برسد.

 

 

 

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر  اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) است و شباهت‌های این دو جریان در اصول ، اهداف، ساختار و شیوه ها باعث ایجاد پیوند بین انقلاب ما و تفکر مهدویت گردید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از فرهنگ عاشورایی، مرجعیت و مهدویت است و در حقیقت این سه عنصر، قدرت نرم بسیار قوی شیعه می باشد.

وی ادامه داد: محو ظلم، استکبار ستیزی،  بسط عدالت و اخوت و همچنین تربیت انسان‌های شجاع و بزرگ از جمله اهداف  مهدویت است که انقلاب اسلامی نیز ، بر این پایه استوار می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران مردم از جایگاه بالایی برخوردارند و در حقیقت یکی از ابزارهای استقرار حکومت اسلامی مردم می باشند؛ لذا باید برای حفظ این جایگاه و همچنین تربیت نیروهای متدین و پاک تلاش و برنامه ریزی نمود.

وی تاکید کرد: با توجه به این که حکومت ایران  بر مبنای دین مبین اسلام و کلام ائمه معصومین(علیهم السلام ) بنا شده و قوانین آن منطبق بر شرع و عقل است؛ لذا مردم با علاقه و میل خود آن را انتخاب نموده‌اند؛ همچنین  از مزایای و ویژگی های منحصر به فرد حاکمیت اسلامی ایران این است که مردم برای حفظ آن تا پای جان خود در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی می نمایند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به لزوم استقرار حکومت حضرت حجت(عج) با وجود حکومت اسلامی ایران  اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین اسلام بوده و حاکمیت دینی دارد، اما ظرفیت محدودی داشته و نمی تواند تمام اهداف حاکمیت اسلامی را محقق نماید، و در حقیقت زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است؛ لذا هیچ انقلاب و حکومتی نمی تواند جهان را از ظهور و انقلاب حضرت حجت(عج) بی نیاز کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با همدلی، مسئولیت پذیری و بصیرت ملت ایران  توانست در برابر ظلم و حکومت طاغوتی شاه ایستادگی نموده و به پیروزی برسد. در حال حاضر نیز با توجه به الگو بودن انقلاب ما برای سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه خاورمیانه، شرایط حساس کشورهای همسایه و همچنین در پیش بودن انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی، باید مردم  ایران با بصیرت و هوشیاری خود یک بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی نموده و پیروزی دیگری را رقم  بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha