دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تاسیس و فعالیت حوزه های علمیه برادران و خواهران در تمام شهرهای کشور، موجب تحول و توسعه فرهنگ دینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشستی با امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: در مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و گردشگری، برای تاسیس حوزه علمیه، علاوه بر تامین منابع مالی، مشکل تامین زمین هم مطرح است. لذا با توجه به جمعیت زنان استان، باید 40 مدرسه علمیه خواهران داشته باشیم، در حالی که 21 مدرسه علمیه داریم.

وی افزود: در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران همت خوبی برای تامین و حمایت از مدارس علمیه وجود دارد و در بحران های اقتصادی، هیچ یک از پروژه های ساخت مدارس علمیه خواهران متوقف یا تعطیل نگردید، همچنین حداکثر زمان آغاز تا بهره برداری پروژه های 2 سال می باشد که با حمایت مرکز مدیریت و موسسین صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران با اشاره به تاثیر فعالیت خواهران طلبه در جامعه گفت: در حال حاضر فعالیت و پیشرفت بانوان طلبه در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و...، چشمگیر است که نشان دهنده توانمندی آنان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تصریح کرد: باید در سطح استان شرایط تحصیل و کسب معارف دینی در تمام مقاطع علمی و سطوح 2، 3 و 4 را برای بانوان فراهم نمائیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت مذهبی و همچنین شرایط گردشگری و توریستی شهرستان نور باید حوزه های علمیه برادران و خواهران در این شهر تاسیس و فعال گردد تا شاهد تحول  و توسعه فرهنگ دینی در آن باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha