چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد محمدیان - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: کار فرهنگی تنها وظیفه یک نهاد نیست، بلکه در زمینه‌های فرهنگی و دینی همه مسئول هستند و باید با جدیت تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان امروز در مراسم معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین که در سالن اجتماعات دانشکده آینده‌پژوهی برگزار شد، با بیان این‌که قزوین از مؤمنان پرآوازه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: استان قزوین در پیروزی انقلاب اسلامی، سهم بسیار زیادی داشته و در این راستا شهید بابایی و حجت‌الاسلام ابوترابی زحمات بسیاری را متحمل شدند.

وی به توان علمی دانشگاه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: قزوین در حوزه‌های علمی پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و برخی از دانشگاه‌های این استان در کشور شاخص هستند.

وی ، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بین‌المللی قزوین را یکی از فعال‌ترین دفاتر این نهاد در سطح کشور معرفی کرد و گفت: با توجه به توان علمی حجت‌الاسلام زارعی و ارتباط بسیار خوب ایشان با دانشگاه، امیدواریم این نهاد همچنان جزء نهادهای فعال در کشور باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که مسئولیت‌ها در نظام اسلامی امانت و فرصتی برای خدمت به مردم است، تشریح کرد: در نگاه اسلام نباید در مسئولیت‌ها نگاه منفعت طلبانه وجود داشته باشد و تنها باید از جنبه فرصتی برای خدمت به خلق به آن‌ها نگاه شود.

وی بر رعایت اخلاق در جامعه تأکید کرد و گفت: دین به دو قسمت توحیدی و اخلاقی تقسیم می‌شود و اگر بخواهیم نماز در جامعه ترویج بیشتری پیدا کند، باید به امر توحید و اخلاق توجه بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان رعایت صداقت و امانتداری را لازمه کار در هر فضایی معرفی کرد و گفت: شیعیان با صداقت و امانتداری امتحان می‌شوند، زیرا رعایت صداقت و امانتداری چیزی نیست که انسان بر اساس عادت انجام دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید ببینیم چه میزان مردم از حسن ظن و شر ما در امان هستند و باید تلاش کنیم در هر شرایط و در هر پست و موقعیتی نسبت به دیگران و زیردستان تواضع و فروتنی داشته باشیم و اگر اخلاقمان درست شود، تبلیغ دین کار آسانی می‌شود و اثر گذاری آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر این که دانشجویان خارجی باید از ما عمل اسلامی ببینند و تنها حرف زدن کافی نیست، اذعان داشت: با عمل درست تأثیر تبلیغ در بین دانشجویان بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد عمل درست انسان را در مسیر درست قرار می‌دهد و خود بهترین تبلیغ است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: از دانشجویان انتظار می‌رود خط پیشرفت کشور را با جدیت پیش ببرند تا کشور بیش از پیش در مقابل دشمنان قدرتمند شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان در پایان گفت: کار فرهنگی تنها وظیفه یک نهاد نیست و در حوزه فرهنگی و دینی همه مسئول هستند و باید با جدیت تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha