پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام موسوی هوایی  معاون پژوهشي سازمان تبليغات اسلامی

حوزه/ معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي کشور گفت: با وجود تمام ابزارها و روشهای پیشرفته، ارتباط چهره به چهره و نهادينه شدن معارفي که از طریق گفتمان صورت می گیرد، بسيار موثرتر از سایر ابزارها است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جواد موسوي هوايي، معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي کشور، امروز در نشست هم انديشي اساتيد گفتمان هاي ديني شهرهاي مازندران که در اردوگاه قرآني چاکسر محمودآباد برگزار شد، اظهارداشت: مازندران یکی از استان هاي پيشرو در بحث آموزش و گفتمان های دینی و برخي از طرح هاي این استان ابتکاري و الگو براي ديگر استان های کشور است .

وی افزود: علیرغم گسترش ابزارهای اطلاع رسانی در دنیا هنوز، هیچ روشی نتوانسته جايگزین گفتمان و روش تبليغي انبياء الهی شود و با وجود تمام سيستم ها و روش های پیشرفته جهان که مغز، احساسات و حتي خواب انسانها را بررسي مي کنند؛ اما هنوز ارتباط چهره به چهره  و نهادينه شدن معارفي که از طریق گفتمان صورت مي گیرد، بسيار قوي تر و موثرتر از سایر ابزارها است.

معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي کشور با اشاره به وظایف ائمه معصوم(علیهم السلام) تصریح کرد:  خداوند متعال از همه انبياء، به خصوص پيامبر (ص) درخواست نمودند  که چهار محور مهم؛ تببين دين، عمل به دين، تربيت شاگردان و حاکم کردن دين را در جامعه اجرا کرده  و با نفي طاغوت و ظلم ستیزی، به دنبال تثبیت حاکميت دين در جامعه باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر گفت: حضرت امام خمینی(ره) نیز پیرو دستورات الهی به دنبال تحقق این چهار محور بودند؛ لذا با مخالفت طاغوت زمان خود و تببین احکام و معارف الهی، با حمایت مردم انقلاب نموده و حکومت اسلامی را در ایران برپا کردند که الگوی تمام کشورهای جهان است.

حجت الاسلام هوائی درپایان خاطرنشان کرد: مسايل عبادي و اعتقادي ما تک بعدی نیست بلکه اسلام در همه زمينه ها ي اجتماعی،‌سياسي، فرهنگی و .. حرف دارد؛ لذا گفتمان دینی ما تمام مسائل  مختلف کشور و جهان را شامل می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha