پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ استاد و محقق حوزه علمیه خواهران خواستار نگاه و رویکرد ویژه در زمینه تقویت فعالیت ها و برنامه های دینی و فرهنگی در بودجه سال آینده کشور شد.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال های اخیر به جهت خشکسالی و کاهش شدید بودجه ها، بسیاری از مراکز و نهادهای دینی و فرهنگی با مشکلات زیادی روبرو بوده اند که امید است در دوران پسابرجام شاهد تقویت این مراکز باشیم.

وی افزود: البته درست مصرف کردن همین بودجه های اندک نیز امر بسیار مهمی است و باید از هزینه های زاید و تشریفات اداری و اجرایی در این باره پرهیز کرد.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین ادامه داد: گرچه معتقدم که نگاه مادی نباید در این گونه فعالیت ها مطرح باشد اما به هر حال باید هزینه های فرهنگی خوبی صورت گیرد تا شاهد به ثمر نشستن تلاش ها باشیم.

وی با تاکید بر لزوم اولویت دادن به مسایل دینی و فرهنگی در نظام برنامه ریزی و بودجه بندی بیان داشت: ما اگر بخواهیم در زمینه شناساندن معارف دینی آن هم به سبک امروز در جامعه کار کرده و از توان نخبگان و متخصصان بهره مند شویم باید بودجه های مناسبی در اختیار مراکز و پژوهشکده ها قرار بدهیم تا بتوانند متناسب با نیازهای جامعه و نظام اسلامی ، نقش آفرینی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha