شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمانشاه با بیان این که بی تفاوتی مردم به دستورات الهی فساد و بی بندوباری را در جامعه رواج می دهد، ابراز داشت: امروز شاهد تزریق فرهنگ غرب به کانون خانواده ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، در طلاب مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به اهمیت قرآن و صحیفه سجادیه، گفت: متأسفانه امروزه انسان ها بهره کافی را از آیات الهی قرآن و ادعیه صحیفه سجادیه نمی برند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمانشاه ادامه داد: انس با قرآن و رجوع به صحیفه سجادیه و ترویج آن در جامعه، خانواده ها را متحول و مسیر زندگی انسان را به سوی سعادت سوق می دهد.

وی افزود: امام سجاد (ع)، ابتدا و انتهای بسیاری از ادعیه ها را با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) شروع و خاتمه داده است، زیرا صلوات نوعی دعای مستجاب شده می باشد و اگر خواسته های مشروع انسان ها همراه با این مهم باشد، قطعأ خدای سبحان نیز نگاه ویژه به ما خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: انسان ها برای دستیابی به سعادت ابدی باید خداوند را قلبأ شناخته و این مهم جز با اعمال صالح و عمل به احکام الهی حاصل نخواهد شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمانشاه با بیان این که بی تفاوتی مردم به دستورات الهی فساد و بی بندوباری را در جامعه رواج می دهد، ابراز داشت: امروز شاهد تزریق فرهنگ غرب به کانون خانواده ها هستیم، لذا وظیفه و مسئولیت طلاب و مبلغان دین، نسبت به گذشته حساس تر و دو چندان است.

وی، کسب معرفت را عامل دیگری در سعادت انسان دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیون با کسب معرفت و تأسی از مکتب ائمه اطهار علیهم السلام می توانند مبانی اسلام را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه افزود: انسان ها باید همواره قدردان و شکرگزار نعمات الهی باشند و خود را با قرآن و اهل بیت علیهم السلام پیوند دهند، زیرا شیطان و هوای نفس درصدد به دام انداختن بندگان و مؤمنان واقعی می باشد.

وی با بیان این که پایمال کردن حق دیگران و ظلم در حق بندگان، انسان را در دنیا و آخرت گرفتار عذاب و قهر خدای سبحان خواهد کرد، گفت: حرکت در مسیر اسلام و بندگی خداوند، آرامشی مثال زدنی را به انسان ها عطا می کند.

 مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمانشاه در پایان تصریح کرد: مهم ترین وظیفه طلاب، تحصیل علوم و معارف اسلامی، تقویت اخلاق اسلامی و مطیع و سرباز ولایت فقیه بودن است و باید این موارد را جزء اصول زندگی خود قرار دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha