جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تعالیم اسلامی و الهی ما دارای مفاهیم غنی از مباحث علمی روز و اجتماعی می باشد، لذا با بهره گیری از این آموزه های دینی، می توانیم در این عرصه نتیجه مطلوبی را بدست آوردیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در سالن همایش حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد،خاطر نشان ساخت:  امروز جوامع غربی تمامی اهتمام خود را به کار می برد تا در تمامی عرصه های نو ظهور پیش قدم باشد.

وی  با بیان این که فعالیت در فضای مجازی عرصه ای  نو می باشد افزود: فضای مجازی دارای ظرفیت  و تاثیر گذاری زیادی است؛ لذا باید دقت داشته باشیم در این عرصه، مغلوب جوامع غربی نشویم، چرا که جوامع غربی در صدد القای تفکرات خود در عرصه های هنری و فرهنگی هستند و از هیچ فرصتی در این عرصه کوتاهی نمی کنند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، اظهار داشت: جامعه اسلامی ما وضعیت مناسبی در دنیای فعالیت های فرهنگی هنری و مجازی نداریم، چرا  که تعالیم اسلامی و الهی ما دارای مفاهیم غنی از مباحث علمی روز و اجتماعی می باشد، پس با بهره گیری از آموزه های دینی، می توانیم در این عرصه نتیجه مطلوبی را بدست آوردیم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: دین مبین اسلام، دارای عظمت فراوان در تمامی عرصه می باشد، لذا باید کشور اسلامی ایران  در عرصه رقابت با کشور های اسلامی حتی مراکز علمی دنیا پیش قدم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با اشاره به فعالیت های حوزوی و علمی کشور خاطر نشان ساخت: حوزه  های علمیه با توجه به غنای علمی از لحاظ کیفی و کمی که در عرصه های برون مرزی تاثیر بسزایی دارند می توانند به سبب ظرفیت های عرصه تبلیغ و قرانی، در مراکزی همچون مساجد نقشی بیش از فعالیت های امروزی خود داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اهمیت خواندن توجه به فرایض دینی در مساجد اظهار داشت: امروزه ما به عنوان کشور اسلامی که دایه دار حکومت ناب اسلامی هستیم، باید حتی در نماز صبح  مساجد ما به جد باز باشند، همان طور که این امر به پاس شکرانه باری تعالی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در پایان خاطر نشان ساخت: باید کارها و فعالیت ها مذهبی با محوریت مسائل دینی و قرآنی باشد و اگر در این امر مهم اهتمام داشتیم، خواهیم فهمید که درراه صحیحی قدم برداشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha