پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بانوان

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده، با تاکید بر ضرورت الگوگیری بانوان از حضرت زینب(س)، گفت: بانوان در نشر ارزش های مذهبی، عفت و پاكدامنی و اخلاق اسلامی در جامعه تأثير بسزايی دارند.

خانم شیرین سعیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س)، در مورد نقش حضرت در نهادینه سازی و توسعه فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: اگر تبلیغ حضرت زینب(س) نبود، الان فرهنگ عاشورا حلقه مفقوده فرهنگ اسلامی بود. ایشان منزل به منزل در اسارت، دشمنان را با خطبه های کوبنده رسوا کرده و حقانیت اباعبدالله الحسین(ع) را به اثبات رساندند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده ادامه داد: نقش اصلی حضرت زینب(س) در جریان کربلا، پیام رسانی بود که به همراه امام سجاد(ع) می‌بایست پیام خون شهدای کربلا را به گوش همگان می رساندند تا این قیام برای همیشه ماندگار و درس آموز باشد و یزید و یزیدیان رسوا شوند و البته حضرت به خوبی از عهده این وظیفه برآمد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زنان نقش مهمي در توسعه جامعه دارند، افزود: بانوان از يك سو نيمی از پيكره جامعه اند و با حضور فعال خود در عرصه های گوناگون اجتماعی، مسئوليت های بسياري را بر دوش گرفته اند و از سویی ديگر با ايفای نقش مادری و همسری، نقش محوری در تحكيم خانواده و تربيت نسل آينده دارند.

سعیدی با بیان اینکه دشمن تمام نقشه های خود را بر بی حجابی زنان مسلمان متمرکز کرده است، ابراز داشت: نقش زنان در تامين بهداشت و سلامت جامعه بسيار حائز اهميت است، چرا که آنان نه تنها مسئول سلامت خود هستند، بلكه بيشترين تأثير را بر سلامت و تحکیم خانواده دارند و بنیان خانواده را حفط کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده تصریح کرد: بانوان مسلمان در نشر ارزش های مذهبی، عفت و پاكدامنی و اخلاق اسلامی در جامعه تأثير بسزايی دارند و در خانواده بهترين مرجع تعليم ارزش ها، آداب دينی و انسانی و موثرترین منبع رشد عاطفی و اخلاقیات اعضای خانواده هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه نقش بانوان در تربیت دینی فرزندان از جایگاه مهمی برخوردار است، افزود: مادر از لحاظ روحی با فرزند ارتباط تنگاتنگ دارد و این تحکیم بنیان خانواده با تهذیب و تربیت دینی فرزندان تقویت می گردد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده یادآور شد: کوچکترین اهمال مادر در تربیت فرزند چه قبل از بارداری، در حین بارداری و چه بعد از تولد، در او اثر بسزایی دارد.

وی با اشاره به آسیب های ماهواره و فرهنگ غرب برای خانواده ها، افزود: این که ما در معرض حملات فرهنگی رسانه‌های بیگانه هستیم، شکی نیست، امّا ادوات مقابله با جنگ نرم در دسترس است و باید بانوان در این مورد بصیرت دینی و تربیت اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha