پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم فروغ نیلچی زاده - حوزه مشهد

حوزه/ خانم نیلچی زاده با اشاره به ولایت مداری حضرت زینب(س)گفت: به حق اگر رشادت‌های زینبی(س) نبود قطعا پیام انقلاب حسینی(ع) نیز عقیم می‌ماند.

فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در مشهد، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) درباره جایگاه ایشان گفت: حضرت زینب(س) قرار است تمام زیبایی ها و کمالات ویژگی ها خاص حضرت زهرا (س) ،تمام جلال و شکوه  را آشکار کند، برای همین حضرت زینب (س) این قابلیت را ویژه تر نشان می دهد.

وی با اشاره به سوره کوثر گفت: خود قرآن  خیر کثیر را تعریف کرده است، خیر کثیر حکمت است  همان طور که کوثر فاطمه است فاطمه و فرزندان فاطمه (س)  منشا تمام خیرات تمام عالم هستی است.

وی  با بیان اینکه به حق اگر رشادت‌های زینبی نبود قطعا پیام انقلاب حسینی عقیم می‌ماند، بیان داشت: دختر رشیده علی بن ابیطالب(ع) سکان نهضت حسینی را به دست گرفتند و منزل به منزل، خط به خط، سرفصل کربلا را بر یزیدیان ترسیم کردند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: آن حضرت با نشان دادن چهره واقعی یزید که امام حسین(ع) و شهدای کربلا را خارجی و خروج کرده بر دین معرفی کرده بود، به همه مردم روزگار خویش ندای حقانیت حسینی را انتقال دادند و همین مهمترین راهبرد ایشان برای دفاع از ارزش‌های عاشوراست.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نکته دیگر این که دشمنان اسلام تنها به فکر ایجاد انحراف در جهان اسلام نیستند بلکه پا را فراتر گذاشته اند و تلاش می کنند به نزاع های قومی و اعتقادی دامن بزنند و به اصطلاح جنگ شیعه و سنی به راه بیاندازند.

وی در پایان تاکید کرد: ما که شیعه مکتب علی بن ابیطالب(ع) هستیم و این فرهنگ سترگ را با جانفشانی‌های زینبی به دست آورده‌ایم؛ قطعا باید  امروز از  جنگ‌های نرم و فرهنگی با تاسی به ولایت و قرار گرفتن پشت پرچم ولی خدا عبور کنیم و همچون زینب کبری(س) دشمن شناس باشیم و از هر فرصتی برای رسوا کردن چهره ظلم استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha