شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه رسالت حضرت زینب(س) پس از عاشورا بیانگر جایگاه رفیع و اثرگذار زن در جامعه است، گفت: پرداختن به این نقش حضرت می تواند در تبیین جایگاه زن از دیدگاه مکتب اسلام و تشیع به عنوان بهترین الگو در مقابله با هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمن علیه اسلام و با بهانه حقوق زن، باشد.

محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون سیرۀ حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: ایشان عنوان پیام رسان نهضت عاشورا توانستند پیام امام حسین(ع) و یارانش را که همانا احیای دین جدش بود، به گوش جهانیان در طول تاریخ برساند.

وی با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) نبود که پیام قیام برادر بزرگوارش را برساند قیام ابتر می ماند، ادامه داد: حضرت زینب(س) به گردن همۀ امت اسلامی حق بزرگی دارند اما نکته دقیق تری نیز در این حرکت نهفته که نباید از آن غفلت شود و اینکه حضرت زینب(س) در جایگاه یک زن چنین رسالت بزرگی را به سرانجام رساندند که نشان از جایگاه رفیع زن در اسلام دارد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه امروز یکی از عرصه های هجوم دشمن به دین و مسائل اعتقادی مسئله نقش و حقوق زن در اسلام است، اظهار داشت: دشمن اینگونه بیان می کند که نگاه اسلام به  زن تبعیض آمیز است، حقوق زن را رعایت نمی کند و برای او جایگاهی قائل نیست، اما سیرۀ حضرت زینب(س) و آنچه از تاریخ به ما رسیده، خلاف این ادعا را ثابت می کند و در می یابیم که در نگاه اسلام زن می تواند به اندازه مرد در مسائل سیاسی و اجتماعی اثرگذار باشد و نمونه بارز آن حرکت حضرت زینب(س) در رساندن پیام عاشورا است.

امام جمعه دزفول با تاکید براینکه رسالت حضرت زینب(س) پس از عاشورا بیانگر جایگاه رفیع و اثرگذار زن در جامعه است، گفت: پرداختن به این نقش حضرت می تواند در تبیین جایگاه زن از دیدگاه مکتب اسلام و تشیع به عنوان بهترین الگو در مقابله با هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمن علیه اسلام و با بهانه حقوق زن، باشد.

وی تصریح کرد: خواص، نخبگان، وعاظ و متفکرین در تبیین نقش و جایگاه رفیعی که اسلام برای زن در اجتماع قائل شده است با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا به عنوان الگوی عملی و مصداق عینی همت کنند و هجمه فرهنگی دشمن علیه نظام حقوق زن در اسلام را پسخ دهند.

دفاع از حرم اهل بیت(ع) جهادی صرفا اعتقادی و از ناحیه ایمان و باور دینی است

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه با اشاره به تشییع شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در سراسر کشور عنوان کرد: یکی از پیام های شهدای مدافع حرم دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و خاندان رسالت در هر سرزمینی است و در حقیقت این دفاع، جهادی صرفا اعتقادی و از ناحیه ایمان و باور دینی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، تصریح کرد: مدافعان حرم اهل بیت(ع) در دفاعی مبتنی بر تفکر و اندیشه مکتب علوی و تشیع به شهادت می رسند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه نباید گذاشت که وسواس خناس ها در جامعه عزت شهدای مدافع حرم را در میان مردم مخدوش کنند، گفت: امروز دفاع از شهدای مدافع حرم و آرمان ها و اهداف آنها کمتر از جهاد در راه دفاع از حرم اهل بیت(س) نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha