شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که باید ابعاد وجودی حضرت زینب(س) بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود، گفت: حضور اجتماعی عقیله بنی هاشم(س) را می توان مبنای الگوی حضور اجتماعی زن مسلمان عنوان کرد.

حجت الاسلام ستار علی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبرک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) از ایشان به عنوان الگویی بارز برای بانوان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: سیره عملی این بانوی نمونه اسلام باید بیشتر مورد توجه زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که ابعاد اجتماعی وجود مبارک حضرت زینب(س) یکی از شاخصه‌های اصلی در ارائه‌ الگوی حضور اجتماعی زنان در عصر حاضر به شمار می‌رود، افزود: حضرت زینب (س) شخصیتی است که به واسطه‌ حضور بی‌مانندشان در قیام احیاگر و تاریخ‌ساز کربلا شناخته می‌شود و می توان ماندگاری آن قیام عظیم را در تلاش های آن بانوی نمونه اسلام خلاصه کرد.

وی با تأکید براین که باید ابعاد وجودی حضرت زینب(س) بیشتر برای جامعه امروز تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: حضور اجتماعی این بانوی بزرگ جهان اسلام را می توان مبنای الگوی حضور اجتماعی زن مسلمان عنوان کرد.

حجت الاسلام علی زاده با بیان این که خدامحوری در نظر و عمل حضرت زینب(س) همواره تجلی داشت، گفت: این بانوی ارزشمند اسلام در سخت ترین شرایط حاکم بر آن دوران، همواره بر رعایت حدود شرعی و التزام عملی به آن تأکید داشت و همین امر بر جایگاه رفیع ایشان می افزود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران را ولایت مداری از مهم ترین و شاخص ترین ویژگی های حضرت زینب(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان با اطاعت محض و آگاهانه از دستورات الهی، ولایت مداری را در عمل ثابت کرد.

وی با تأکید براین که شاخصه ولایت مداری نیز باید در ارائه الگوی حضور اجتماعی زن مسلمان مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: به حتم ایفای نقش حقیقی و اثرگذار زن در جامعه دینی در گرو حرکت در مسیر ولایت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش پیام رسانی حضرت زینب(س) نسبت به نهضت حسینی نیز اشاره کرد و با بیان این که این بانوی بزرگ جهان اسلام پس از قیام عاشورا لحظه ای آرام ننشست و به تبیین و تشریح نهضت عاشورا پرداخت، افزود: می توان گفت یکی از عناصر مهم در ماندگاری قیام عاشورا، پیام رسانی عقیله بنی هاشم(س) بوده است.

وی با بیان این که عمل حضرت زینب(س) بر مبنای بصیرت و عقلانیت بود، تصریح کرد: این بانوی بزرگ جهان اسلام ثابت کردند که عقلانیت و بصیرت محور عمل ایشان است و در این مسیر نیز با قدرت گام برداشتند.

حجت الاسلام علی زاده، صبر و بردباری را از دیگر شاخصه های حضرت زینب(س) دانست و با بیان این که صبر و استقامت ایشان پس از واقعه عاشورا آشکارتر شد، ادامه داد: حضرت زینب همچون کوهی سترگ و استوار، با خطبه های آتشین خود در کوفه و شام، وظیفه‌ افشاگری ظلم بنی‌امیه را به خوبی انجام داد و نهضت حسینی را به جهانیان عرضه کرد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) به واﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ایشان ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز پرستار، بر ضرورت الگوگیری این قشر مهم جامعه از آن زینب کبری(س) تأکید کرد و گفت: صبر و استقامت آن بانوی رشید اسلام می تواند بهترین الگو برای پرستاران کشورمان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha