شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که میلاد حضرت زینب(س) تولد رسالت زنان است، گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی است که مردانگی را بیاد مردان آورد و اسارت را تبدیل به رسالت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) در ساری برگزار شد با بیان این که حضرت زینب(س) پیام رسان عاشورا بودند، گفت: ایشان در حماسه حسینی بیش از همه درس آموخت و بیش ازهمه پرتو حسینی براو تابید.

وی با بیان این که میلاد حضرت زینب(س) تولد رسالت زنان است، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون حضرت خدیجه(س) که در راه پیشبرد اهداف پیامبر گرامی اسلام تلاش و فداکاری کرد، ایثار حضرت زینب(س) نیز در بقاء اسلام و جاودانگی نهضت حسینی غیر قابل انکار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) در فصاحت، بلاغت، سخاوت وشجاعت وارث پدرش علی بود، خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام عواطف را با عقلانیت آمیخته بود.

حجت الاسلام صادقی، عفت و پاکدامنی را از مهم ترین شاخصه های حضرت زینب(س) عنوان کرد و با بیان این که ایشان عفت را با مقاومت جمع کرده بود، ادامه داد: ایشان برای امام خود چون مادرش حمایت کننده، برای اسراء سرپرست و برای شهیدان پیام رسان بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) شخصیتی است که مردانگی را بیاد مردان آورد و اسارت را تبدیل به رسالت کرد، ادامه داد: این بانوی شجاع و با بصیرت سند زنده کربلا است و ایشان با صبر و استاقامت خود خستگی را خسته و دشمن را شرمنده کرد و راه نیمه تمام را به پایان رساند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) در مسیرعرفان به مقام رضا دست یافت، خاطرنشان کرد: ایشان کربلا را زیباترین تابلو تعریف کرد ومدیریت بحرانش مثال زدنی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حضرت زینب(س) آموزگار صابران شد، ادامه داد: زینب «عدیله الخامس و کفیله السجاد و نائبه الزهرا و عقیلة العرب و العجم» است و ایشان شاگرد خمسه طیبه است؛ شخصیتی که عزت را درغربت تعریف کرد و ذلت را در قدرت رونمایی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضرت زینب(س) را نماد مقاومت و صبر عنوان کرد و افزود: مطالعه زندگانی بزرگان دین همچون حضرت زینب(س) می تواند مسیر درست را در مقابل ما قرار دهد و بهترین الگو را برای ما ترسیم کند تا از مسیر حق و حقیقت منحرف نشویم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل صبر، استقامت و مجاهدت دانست و گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در همه ابعاد زندگی است و با منش، رفتار متعالی و بی نظیر خود به همه جهانیان و آزاد اندیشان عالم نشان داد که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) سخت ترین مشکلات بر طرف می شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha