شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زینب

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که «کوثر» در لغت به معناى خیر کثیر و فراوان است و مفسران مصادیق فراوانى براى آن ذکر کرده اند، گفت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اشاره داشته اند که «از سیاق آیه به دست می آید که کوثر فقط دلالت بر وجود نازنین حضرت زهرا(س) و اولاد ایشان دارد».

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر، در ویژه برنامه سالروز میلاد مبارک حضرت زینب(س)، درباره جایگاه آن حضرت گفت: سوره کوثر، کوچکترین سوره قرآن و دارای مضامین عالی و والایی از حکمت و معارف اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که کلمه «کوثر» در لغت به معناى خیر کثیر و فراوان است و مفسران مصادیق فراوانى براى آن ذکر کرده اند که برخی از آن‌ها شامل حوض و نهر کوثر و ذریه‏ فراوان می شود، ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، بر این مطلب اشاره داشته اند «از سیاق آیه به دست می آید که کوثر فقط دلالت بر وجود نازنین حضرت زهرا(س) و اولاد ایشان دارد».

وی افزود:  زینب کبری(س) نیز از اولاد وارسته و بزرگ‌منش حضرت زهرا(س) هستند که این بانوی بزرگوار را با لقب "عقیلة العرب" صدا می زدند و این لقب نشان از علم و خرد ایشان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی فر  با بیان این که در لسان عرب عرب، "عقیله" به زنی بزرگ‌منش می گویند که در بین بستگان، عزیز و محترم و در خاندان خود ارجمند باشد، ابراز داشت: بر اساس بعضی از روایات، حضرت زینب(س) دارای مجلس علمی پرباری بودند و زنانی که می‌خواستند مسائل دین را بیاموزند، در آن مجلس کسب دانش می‌کردند.

استاد حوزه علمیه مشهد عنوان کرد: شهرت حضرت زینب(س) به لقب "عقیلة العرب" تا حدی بود که وقتی می‌گفتند «بانوی خردمند» همه می‌فهمیدند منظور زینب کبری(س) است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha