شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 372348
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
درس اخلاق حجت الاسلام غلامرضا گودرزی - کرمانشاه

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به مراتب قرب الهی خاطر نشان کرد: واقف بودن به این مسئله که خداوند متعال به تمام اعمال و افکار انسان ها احاطه دارد خود نوعی قرب به خداوند بوده و از نشانه های ایمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران با حضور حجت الاسلام غلامرضا گودرزی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه انسان ها برای هدف خاصی آفریده شده اند عنوان داشت: مخلوقات خداوند پس از اینکه عمرشان در این دنیا به اتمام رسید به سوی پروردگار باز می گردند و با توجه به اعمال و عملکردشان در دنیا، بهشت و جهنم نصیب آن ها خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به مراتب قرب الهی خاطر نشان کرد: واقف بودن به این مسئله که خداوند متعال به تمام اعمال و افکار انسان ها احاطه دارد خود نوعی قرب به خداوند بوده و از نشانه های ایمان است

این کارشناس علوم دینی ابراز داشت: گناه و تعلقات دنیوی، شهوت و بنده نفس شدن و موارد دیگر انسان ها را از لذت دستیابی به قرب خداوند باز می دارد.

وی تصریح کرد: انسان همواره مورد امتحان و آزمایش الهی قرار می گیرد و آن دسته از افرادی که با از دست دادن مال و متعلقات دنیوی اندوهگین نشده و توکل خود را بر خدای سبحان افزون تر کنند قطعأ به مقام قرب الهی دست می یابند.

حجت الاسلام گودرزی با تشریح عوامل برطرف کننده موانع قرب به خدای سبحان بیان داشت: مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاقبه عوامل و موانع برطرف کننده دستیابی به قرب خداوند می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه عنوان داشت: مراقبت و مواظبت اعمال از ارتکاب به گناهان، عمل به دستورات و فرامین الهی و تمسک به قرآن کریم می تواند انسان ها را در مسیر دستیابی به قرب الهی و سعادت دنیا و آخرت یاری نماید.

وی افزود: زیرپا نهادن شروط و دستورات خداوند متعال و توبه نکردن از گناهان و اصرار بر انجام آن ها، انسان را از وادی اسلام و قرآن جدا کرده و به منجلاب و باتلاق فساد و تباهی می کشاند که نتیجه ای جز عذاب الهی را دربر نخواهد داشت.

این کارشناس علوم دینی خاطر نشان کرد: ایمان به خداوند متعال بهترین زینت انسان ها است و این مهم جز با اعتقاد قلبی، اقرار زبانی، عمل به ارکان الهی و گره زدن خود با رهنمودهای خدای سبحان حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام گودرزی در پایان رمز موفقیت و بالندگی طلاب را ایمان قلبی به خداوند متعال دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیون برای دستیابی به اهداف والای خود توجه قلبی و عملی به احکام خداوند را سرلوحه کار خود قرار داده تا به واسطه انجام این امور وجودشان مملو از نشاط و شادابی گردد و قطعأ طی کردن مسیر طلبگی و تبلیغ دین اسلام برای آن ها لذت بخش خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha