پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
دهه فجر انقلاب اسلامی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان با بیان اینکه امام خمینی(ره) هدف از قیام خود را تشکیل حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) بیان می‌کنند، گفت: تبیین و معرفی این هدف برعهده روحانیت است.

حجت الاسلام یزدان‌بخش قاسمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: در آموزه‌های قرآنی و در نگرش اجمالی به قرآن کریم یکی از اهداف بعثت انبیاء اقامه دین بیان شده است که لازمه آن تشکیل حکومت است.

وی با اشاره به اینکه در مطالعه تاریخ انبیاء، تشکیل حکومت فقط برای عده محدودی از آن بزرگوران محقق شد، افزود: پیغمبر اکرم (ص) در مدینه و پس از آن امیرالمومنین(ع) و چند ماهی هم امام مجتبی(ع) موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند و پس از آن تشکیل حکومت اسلامی به معنای واقعی در جهان اتفاق نیفتاد تا اینکه در زمان امام خمینی(ره) با وجود تئوری های موجود در کتب فقهی، ایشان این تئوری ها را به عمل تبدیل کردند و توانستند با برنامه‌ریزی‌های اصولی در این راستا، حکومت اسلامی تشکیل دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان به اهداف قیام امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام در بیاناتشان هدف از قیام خود را تشکیل حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) بیان می‌کنند.

وی عوامل اصلی تاثیرگذار در شکل گیری نهضت اسلامی را شخصیت و نفس الهی امام خمینی(ره)، بصیرت مردم و مبلغین و شبکه مسجد عنوان کرد و گفت: در زمان امام(ره) مردم به حدی از بصیرت رسیده بودند که از وضع موجود خسته و به دنبال وضع مطلوب بودند که البته آن را در انقلاب و تشکیل حکومت دیدند.

حجت الاسلام قاسمی ایمان به خدا، هدف و مردم را سه ویژگی امام در رسیدن به پیروزی عنوان کرد و افزود: این مردم بودند که انقلاب و جنگ تحمیلی را اداره کردند و در سختی‌های مختلف پای این انقلاب هزینه کرده و می‌کنند.

وی اصل ثابت انقلاب اسلامی و خط تعیین کننده انحراف از آن را فرمایشات و دیدگاه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: اندیشه های امام امروز باید در جامعه به خوبی تبیین گردد.

این پژوهشگر دینی، توحید و خدامحوری، استقلال طلبی، نفی ظلم پذیری و نفی ظلم، استکبارستیزی، خدمت به محرومان و مستضعفان و تکیه بر ارزش های انسانی و اسلامی را از معیارهای اصلی انقلاب مردم ایران عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در زندگی خود خداباور بود و کاری که برای غیر خدا بود را انجام نمی داد و در حال حاضر نیز این خدامحوری را در زندگی مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha