جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: ضعف و به تحلیل رفتن ایمان و اعتقادات و نیز نفوذ گسترده فرهنگ‌های غربی از عوامل بی تفاوتی در برابر منکرات هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی موسوی شکوری امروز در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان خوی با اشاره به خطبه امیرمؤمنان(ع) در اولین روز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آن بزرگوار خطاب به مردم چنین فرمود:"ای روزه دار! در کار خویش بیندیش چون تو در این ماه مهمان پروردگارت هستی بنگر که در شب و روزت چگونه هستی و چگونه اعضای خود را از نافرمانی پروردگارت نگه می داری".

وی با اشاره به ریشه‌های بی تفاوتی بعضی از مسئولان در برابر ناهنجاری‌ها و گسترش منکرات در جامعه خاطر نشان کرد: بنا به علل متعدد که بعضی از آن‌ها ریشه‌های تاریخی دارد‌ نوع مردم و حتی مسئولان در برابر بعضی از منکرات و ناهنجاری‌ها بی تفاوت شده‌اند و حتی در سال‌های قبل مشاهده شده بعضی از مسئولان مربوطه به جای انجام وظایف خود طبق دستورات دینی و مقررات قانونی برخی از مسائل را توجیه می‌کردند.

 وی تصریح کرد: بنابراین جهت جلوگیری از این قبیل موضوعات و حاشیه‌سازی ها لازم است در این جلسه مصوبات را به‌صورت عمومی و علنی در قالب پوستر، بنر و اطلاعیه در سطح شهر پخش کنیم تا بتوانیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

امام جمعه خوی بیان کرد: ضعف و به تحلیل رفتن ایمان و اعتقادات، نفوذ گسترده فرهنگ های غربی از طریق وسایل ارتباط جمعی،اظهار نظر و میدان داری غیر متخصصین در امور دینی، برخوردهای سیاسی با معارف و آموزه های دینی، نفوذ بعضی از انسان های لائیک در بدنه نظام، بهانه کردن حقوق شهروندی و بی تفاوتی و سازشکاری بعضی از متولیان امور از عوامل و ریشه های بی تفاوتی در برابر منکرات هستند که باید در این زمینه پژوهش و تحقیقات لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha