یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتبی ملکی همکاری ها

حوزه/ روحانیت در عرصه جامعه همچون پزشک متخصص روح روان هستند و باید دانش و توانمندی را بیش از دیگران در امر تبلیغ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی عصر امروز در نشست ائمه جماعات مدارس استان قم که در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برقراری نماز جماعات در مدارس اظهار داشت: یکی از نمادهای اتحاد جامعه بحث برقراری نماز جماعت می باشد و طلاب باید با برگزاری نماز جماعت  در مدارس رسالت تبلیغی خود را در عرصه تبیین دین مبین اسلام انجام دهند.

وی در ادامه افزود: روحانیت در عرصه جامعه همچون پزشک روح روان هستند و با توجه به حساسیت تبلیغی در نهادآموزش و پرورش، شما به عنوان متخصص باید دانش و توانمندی را بیش از دیگران در امر تبلیغ داشته باشید، لذا هرچه در زمینه تبلیغ معارف اسلامی در نظام آموزشی به خصوص آموزش پرورش هزینه کنیم کم است و نیازمند اهتمام جدی است.

مسئول ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش خاطر نشان ساخت: تبلیغ آیات الهی، ویژگی شما یرای دانش آموزان و قشر جوان و نوجوان جامعه می باشد، لذا باید دقت داشت که تربیت بر اساس اسلامی باشد تا بتواند تاثیر بسزایی در رشد فکری جامعه بگذارد.

وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در نظام آموزشی اذعان داشت: رویکرد حاکم درآموزش و پرورش، آموزش محور می باشد و تربیت محور نیست، لذا با توجه به اهمییت بحث تربیتی با شکل گیری سند تحول بنیادین که قانون اساسی آموزش و پرورش است با نگاه و رویکرد اسلامی، تربیت اسلامی جایگزین دانش محور می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در بیان کاستی ها و ضعف ها در امر تبلیغ در عرصه فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه امروزه در عرصه فضای مجازی در بحث تربیت اسلامی با کاستی های مواجه هستیم و مطالب مهم و علمی در این امر وجود ندارد؛ اما تربیت در واژه فرهنگ غربی در فضای مجازی بیش از بیش یافت می شود و این نشان از غلبه فرهنگ غربی بر فرهنگ مجازی است، لذا باید دقت داشته داشته باشیم که تولیدات ما در این عرصه جوابگو نمی باشد و باید طلاب با ورود بر این عرصه در تولید محتوا اهتمام ویژه ای داشته باشند، چرا که زمینه و بستر در امر تبلیغ فراهم است.

وی با بیان اهمیت تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: امروزه مسئولین به این باور رسیده اند که هم افزایی بین این دو نهاد برقرار شده است و تفاهم نامه ها در مقام عمل در محور های مختلف آموزشی ، پژوهشی، آموزش منابع انسانی و برنامه ریزی درسی در تدوین منابع درسی فراهم گردیده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در پایان افزود: امروز حوزه در عرصه تعامل با نظام های آموزشی آمادگی بیشتری دارد و با ظرفیت سازی برای خلق ظرفیت ها تلاش می کند و همواره باید تولیدات حوزه ها وارد بطن و تربیت کشور در نظام آموزشی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha