شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان، با همکاری ستاد اقامه نماز خبر داد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی تربیت مربی کودکان و نوجوانان ویژه مبلغان با همکاری ستاد اقامه نماز، در چهار مرحله و در مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود برگزار می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره آموزشی از این هفته آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی بیش از 30 مبلغ حوزه علمیه استان شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این که این مربیان به منظور برگزاری برنامه دینی و مذهبی در مدارس نظیر جشن های تکلیف، پاسخگویی به احکام شرعی و شبهات دینی آموزش خواهند دید، گفت: مدرسین دوره تربیت مربی از ستاد اقامه نماز کشور خواهند بود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مبانی دینی باید از سنین پایین برای کودکان و نوجوانان بیان شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز دشمن فرهنگ منحرف و غلط خود را به شدت در میان نسل نوجوان و جوان جامعه اسلامی ترویج می کند که این مسأله بسیار خطرناک است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ما نیازمند تربیت مبلغان متخصص در حوزه های مختلف دینی و فرهنگی هستیم، افزود: باید به شیوه های تخصصی به نیازهای نوجوانان و جوانان پاسخ داده شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که فرهنگ غرب با هر روز با زرق و برق های جدید و جوان پسند در جامعه ما رسوخ می کند، گفت: ما نیز باید مبانی دینی خود را با ابزارهای نوین و روز به نسل جوان جامعه ارائه کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برای تبلیغ دین نمی توان تنها به ابزارهای سنتی اکتفا کرد، افزود: باید در کنار سیستم سنتی تبلیغ نظیر منبر و خطابه به برخی ابزارهای روز که جامعه جوان نیز می پسندد مجهز شویم.

وی با اشاره به این که امروز دشمن از شبکه های ماهواره ای، پایگاه های اینترنتی، نرم افزارهای تلفن همراه و دیگر ابزارهای روز جامعه برای تبلیغ افکار و عقاید انحرافی خود در میان نسل جوان ما استفاده می کند، گفت: ما نیز باید برای مقابله با این هجمه ها ظرفیت های تبلیغی موجود را به شیوه های اثرگذار در جامعه تبیین کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha